Brev:
Natteroderi - 5 mdr
31. august 2017
Alder:
5 mdr.
Natteroderi - 5 mdr
Kære Helen,
Så er jeg tilbage med endnu et spørgsmål. Det handler om nætterne, som jeg synes trækker en smule tænder ud.
Valdemar har nu i en længere periode haft opvågninger/mosleri/tabt sutten episoder hver nat, en gang i timen, fra kl.2-06, hvor han står op. Hver gang skal jeg op og enten trøste, give sutten eller hjælpe på anden vis til, at han finder ro igen.
Han sover godt om dagen, kun med få opvågninger. Fra han blir lagt kl.20 til kl.02, er der heller ingen problemer. Her vågner han kun kl.24/01 for at få mad. Omkring kl.04, vil han have mad igen, hvilket han får.
I nat har jeg forsøgt at rykke hans seng over i hjørnet af vores soveværelse, da jeg troede, at det måske skyldtes at vi vækkede hinanden, når han lå helt tæt op ad mig, men det har ingen forandring haft. (Jeg tænker lige at give det en uge).
Han har jo alderen, hvor det 5.tigerspring ligger, og jeg kan også se, at når han vågner, er det ofte også fordi, han har vendt sig fra siden halvt om på maven, men ikke helt kan komme frem eller tilbage. Så der sker jo utroligt meget hos det lille væsen. Skal jeg tænke, at det blot er en fase, eller kan jeg gøre noget?
Hvornår anbefaler du, at de små kommer på eget værelse?
Håber du har et godt fif i ærmet, eller måske bare beroligende ord om, at det er en fase. For mor her er træt 😞
Mange hilsener
Nikoline