Natteroderi - 5 mdr

31. august 2017

Kategori:
Alder:
5 mdr.

Natteroderi - 5 mdr

Kære Helen,

Så er jeg tilbage med endnu et spørgsmål. Det handler om nætterne, som jeg synes trækker en smule tænder ud.

Valdemar har nu i en længere periode haft opvågninger/mosleri/tabt sutten episoder hver nat, en gang i timen, fra kl.2-06, hvor han står op. Hver gang skal jeg op og enten trøste, give sutten eller hjælpe på anden vis til, at han finder ro igen.
Han sover godt om dagen, kun med få opvågninger. Fra han blir lagt kl.20 til kl.02, er der heller ingen problemer. Her vågner han kun kl.24/01 for at få mad. Omkring kl.04, vil han have mad igen, hvilket han får.

I nat har jeg forsøgt at rykke hans seng over i hjørnet af vores soveværelse, da jeg troede, ...

Annonce

... at det måske skyldtes at vi vækkede hinanden, når han lå helt tæt op ad mig, men det har ingen forandring haft. (Jeg tænker lige at give det en uge).

Han har jo alderen, hvor det 5.tigerspring ligger, og jeg kan også se, at når han vågner, er det ofte også fordi, han har vendt sig fra siden halvt om på maven, men ikke helt kan komme frem eller tilbage. Så der sker jo utroligt meget hos det lille væsen. Skal jeg tænke, at det blot er en fase, eller kan jeg gøre noget?

Hvornår anbefaler du, at de små kommer på eget værelse?

Håber du har et godt fif i ærmet, eller måske bare beroligende ord om, at det er en fase. For mor her er træt 😞

Mange hilsener
Nikoline

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

24. marts 2024 | Sovevaner | 5 mdr.

Sove på maven - 5 måneder

Hej Helen Jeg skriver, fordi vores datter er begyndt at trille om på maven,...

18. marts 2024 | Udvikling | 5 mdr.

Baby støtter ikke på benene?

Kære Helen Min dreng er nu 5 måneder gammel og jeg undrer mig over, at han...

16. marts 2024 | Kost og ernæring | 5 mdr.

Spiser min datter nok?

Hej Helen Jeg har en datter, der er født den 22. september 2023, så hun er 5...

14. marts 2024 | Sovevaner | 5 mdr.

Søvnbehov og fordeling

Hej Helen Jeg har en søn på 5 måneder, som næsten altid har haft en rigtig...

14. marts 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Kold modermælkserstatning

Hej Helen Bare et kort spørgsmål fra mig denne gang. Min lille pige er nu...

Annonce

Viden om børn:

Sutteflaske

For børn der ikke ammes er det vigtigt at man køber en ordentlig sutteflaske. Flasken skal passe til barnet og barnets evne til at sutte.

Det anbefales at man lader barnet "arbejde lidt for føden". Det vil sige at hullet i sutten ikke skal være for stort. Det at barnet skal bruge kræfter på at sutte er vigtigt for kæbernes og tændernes udvikling. Desuden er der en risiko for at barnet kan få ondt i maven, hvis det får maden for hurtigt.

Sutteflaske-sutterne findes...

Læs mere i Babylex

Sele til barnevogn

Barnevognssele anvendes, når der er risiko for at barnet kan falde ud af barnevognen og barnet bør være under opsyn, når det er i sele. De fleste børn har brug for sele i barnevognen fra de er 6 måneder gamle - nogle børn lidt før.

Du bør altid vælge en barnevognssele som er DVN mærket (Dansk Varefakta Nævn). Selen skal spændes fast i barnevognens bund og den må ikke kunne trækkes løs.

Selvom barnet ligger i DVN mærket sele, skal der altid være opsyn med et barn...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Endnu engang ros til dig. Det varmer virkelig mit hjerte at læse dine svar til andre. Din grundighed tåler ingen sammenligning og findes ikke hos mange andre! Mange forældre og børn kan prise sig lykkelig for at have dig!

Glæder mig til at læse din bog.

Mange varme hilsner fra
Sophus og mor