Baby på 11 mdr. som vågner og er frisk kl. 4.30

27. august 2017

Kategori:
Alder:
11 mdr.

Baby på 11 mdr. som vågner og er frisk kl. 4.30

Kære Helen

Jeg har skrevet til dig tidligere vedr. vores søn, som har haft svært ved at spise og sove igennem. Vi har afprøvet din metode med at give drømmeflaske kl. 23.30, men nu virker den ikke rigtig mere.

Vores søn har smidt flasken kl. 4 men vågner nu kl. 4.30 og er super frisk. I dag var det 11. dagen, hvor det skete. Før vågnede han kl. 5.30. En af os sætter os ind til ham og prøver at få ham til at sove videre. Der sidder vi så i 25-30 min., uden der sker noget. Han pludrer bare videre og rejser sig op. Vi står derefter op. Han vil først have sin morgengrød omkring kl. 6.45. Han har nu været i vuggestue i 4 uger, og det går godt. De ligger ham til formiddagslur ca. kl. 8.30, hvor han sover til kl. 10, og så får han en eftermiddagslur omkring kl. 13, hvor han sover til kl. 14.30. ...

Annonce

... Han kommer i seng kl. 19.30. og sover senest kl. 20.00

"Problemet" er lidt nu, at min mand starter arbejde igen efter barsel her sidst i august, hvor han møder kl. 6, og jeg skal aflevere vores søn lige kl. 6.30 for at kunne nå videre på arbejde. På den måde er det jo fint, at vores søn er tidligt oppe, men vi synes stadig, at det er meget meget tidligt for sådan en lille fyr at vågne. Han kunne godt vente til kl. 5.30. Det betyder også at de sidste to weekender har en af os været oppe med ham fra han vågnede, og det er hårdt.

Hvordan får vi ham til at sove videre og skal vi evt. rykke drømmeflasken til senere end kl. 23.30? Det skal siges, at vi har prøvet at rykke den til kl. 00.30 uden held - vi sætter i forvejen vækkeur for at give ham den, da vi senest går i seng kl. 21.30.

Hilsen

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Putning - 11 mdr.

Hej Helen, Jeg skriver igen, fordi min søn snart bliver 1 år gammel og skal...

1 år, mad og sove egen seng

Hej Helen, Lige lidt info om vores dreng. Han er en etårig, lattermild,...

19. april 2024 | Opdragelse | 12 mdr.

Temperament 12 mdr.

Kære Helen Vores søn på lidt over 1 år er gennem den sidste måned blevet...

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

Annonce

Viden om børn:

Krydderurter

På persille, purløg og andre krydderurter og bladgrøntsager som f.eks. spinat og salat, kan der være jord og dermed jordbakterier - selv efter grundig vask. Bakterierne kan vokse, hvis maden gemmes eller ved genopvarmning, og de kan medvirke til dannelse af nitrit. Nitrit kan reagere med blodets hæmoglobin, så det ikke kan transportere ilt rundt i barnets krop.

"Grønt drys"på varm mad må derfor ikke gives til spædbørn og småbørn. Friske krydderurter og bladgrøntsager må dog...

Læs mere i Babylex

Sushi til gravide og ammende

Gravide og ammende må meget gerne spise sushi, og det kan være en udmærket måde at få varieret sit indtag af fisk på. Der er dog lidt forholdsregler du skal tage.

Fødevarestyrelsen pålægger både forhandlere, sushi-restauranter og øvrige leverandører at dybfryse fisken før den sælges. Fisken skal være frosset ned til til -20 grader i 24 timer for at komme eventuelle parasitter i fiskekødet til livs.

Vælger du at lave sushi selv, skal fisken på samme måde fryses ned...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Mange tak for dit svar. Vi brugte alle dine råd i går, og Oscar endte med at sove fra 23, hvor han selv vågnede for mad og helt indtil 04.45, så jeg er lykkelig! Nu må vi bare blive ved, og så skal det forhåbentlig nok gå ...

Tak fra Maja
Mor til Oscar på 7 måneder