Falde i søvn på egen hånd - næste skridt?

26. august 2017

Kategori:
Alder:
11 mdr.

Falde i søvn på egen hånd - næste skridt?

Kære Helen

Tak for dit svar, jeg har nu med succes fået min datter til at falde i søvn ved siden af mig i sengen frem for i mine arme. Så langt så godt. :-)

Når jeg selv går i seng, lægger jeg hende ned i hendes egen seng, men hun vågner en del gange om natten og vil kun sove videre, hvis hun kommer op ved siden af mig. Hun græder til hun kommer op, selvom jeg giver sut og nusser/trøster. Så i praksis sover hun det meste af natten i min seng.

Jeg vil gerne til at lære hende at falde i søvn på egen hånd, men hvordan gør jeg det bedst? Er der en mere nænsom vej end "godnat min skat" ...

Annonce

... + gå ind og give sut og trøste, når hun bliver ked? Og vil du anbefale at starte med at skulle sove selv for natten eller en lur i løbet af dagen?

Hun er i dagpleje i hverdagene, så det skat enten være, når jeg putter til nat eller en lur i weekenden (hun sover pt to lure dagligt - formiddag og middag). Det er ikke en mulighed, at hun sover ude, hvor vi bor.

En lille rettelse: I mit sidste brev skrev jeg, at hun også fik en flaske før lur i dagplejen, men du læste det som om, hun ikke gjorde, og svarede ud fra det. Så svaret passede ikke helt til min beskrivelse.

Gode hilsener
Solomor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

27. marts 2024 | Udvikling | 11 mdr.

Rykker hår ud af hovedet

Hej Helen Min dreng bliver et år i april og han virker umiddelbar til at...

12. februar 2024 | Sovevaner | 10 mdr.

Hvor meget skal min datter sove?

Hej Helen Jeg har en datter, som er 10 måneder gammel. Hvor meget skal hun...

11. februar 2024 | Sygdom | 11 mdr.

Dårlig hørelse?

Kære Helen . Så er jeg her igen. Vores søn på nu 11,5 mdr. er stadig...

Annonce

Viden om børn:

Sove ude

Helt små børn skal man være forsige med at lade sove ude i barnevogn. En tommelfingerregel er, at spædbørn ikke bør sove ude, før de har genvundet deres fødselsvægt og vægten skal være mere end 3000g.

At sove ude om sommeren er enkelt. Stil barnevognen i skyggen og hold øje med dit barns temperatur ved at mærke det i nakken. Dit barn vil nyde at stå under et træ og se vinden i bladende. Et insektnet kan yde god beskyttelse mod insekter, men brug det kun, hvis der er insekter.

Læs mere i Babylex

Calcium

Calcium findes hovedsagligt i mælkeprodukter, herunder modermælk og modermælkserstatninger.

Calcium er vigtigt til opbygning af skelettet og er derfor af stor betydning for børn, der naturligt skal vokse meget. Hvis barnet ikke får calcium nok, vil der frigøres calcium fra skelettet for at opretholde koncentrationen af calcium i blodet.

Børn der ammes eller får flaske får dækket deres behov for calcium derigennem og det anbefales at børn får modermælk eller...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og opdragelse, som giver dig praktiske råd til alt det, der er så svært.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen.

Jeg vil lige sige mange tak for dit gode og præcise svar på mit spørgsmål om "Afbrudt søvn efter dagplejestart". Jeg fik lige præcis den vejledning, jeg manglede. Så tusind tak og fortsat god dag.

Kærlig hilsen
Victors stolte mor.