Brev:
Falde i søvn på egen hånd - næste skridt?
26. august 2017
Alder:
11 mdr.
Falde i søvn på egen hånd - næste skridt?
Kære Helen
Tak for dit svar, jeg har nu med succes fået min datter til at falde i søvn ved siden af mig i sengen frem for i mine arme. Så langt så godt. :-)
Når jeg selv går i seng, lægger jeg hende ned i hendes egen seng, men hun vågner en del gange om natten og vil kun sove videre, hvis hun kommer op ved siden af mig. Hun græder til hun kommer op, selvom jeg giver sut og nusser/trøster. Så i praksis sover hun det meste af natten i min seng.
Jeg vil gerne til at lære hende at falde i søvn på egen hånd, men hvordan gør jeg det bedst? Er der en mere nænsom vej end "godnat min skat" + gå ind og give sut og trøste, når hun bliver ked? Og vil du anbefale at starte med at skulle sove selv for natten eller en lur i løbet af dagen?
Hun er i dagpleje i hverdagene, så det skat enten være, når jeg putter til nat eller en lur i weekenden (hun sover pt to lure dagligt - formiddag og middag). Det er ikke en mulighed, at hun sover ude, hvor vi bor.
En lille rettelse: I mit sidste brev skrev jeg, at hun også fik en flaske før lur i dagplejen, men du læste det som om, hun ikke gjorde, og svarede ud fra det. Så svaret passede ikke helt til min beskrivelse.
Gode hilsener
Solomor