Lære at falde i søvn selv - 22 mdr.

23. august 2017

Kategori:
Alder:
22 mdr.

Lære at falde i søvn selv - 22 mdr.

Kære Helen

Jeg har tidligere skrevet til dig angående putningen af min datter, som jeg har gået rundt og sunget for indtil hun slappede af i kroppen, og så har jeg lagt mig med hende og holdt om hende og om hendes arme og ben, fordi hun er så urolig, til hun er faldet i søvn. Det har fungeret indtil nu, men pga. vi for 3 uger siden fik en lillebror, er det blevet ret svært at bruge så lang tid inde ved hende, fordi hun er blevet endnu svære at få til at sove, og det nu tager rigtig lang tid.

Jeg har i dag snakket med sundhedsplejersken om det, og hun mener, at vi skal lære hende at sove selv ved at gå fra hende, når hun skal sove, selvom hun bliver dybt ulykkelig og så gå ind til hende en gang i mellem, og at hun skal puttes i egen seng i stedet for i vores. Jeg har det ikke godt med at gå fra hende, når hun er ...

Annonce

... så ulykkelig, og hun vil også stå ud af sengen. I dag afprøvede jeg at droppe at gå rundt med hende og i stedet for at ligge med hende, sad jeg ved siden af hende. Hun var meget meget ked af det, og selvom jeg holdte hende i hånden, så kunne jeg mærke, at hun rystede hver gang, at jeg prøvede at give slip på hendes hånd. Hvordan vil du foreslå, at jeg kan lære hende at falde i søvn selv?

Jeg synes, at det er meget hårdt for hende oveni at være blevet storesøster og oveni en indkøring i vuggestue, som har været svær og trukket meget ud. Hun sover endnu ikke til middag i vuggestuen. Hun er der kun om formiddagen. På den anden side fungerer det ikke for os som familie, at det tager en time hver aften at putte hende, hvor jeg skal være hos hende. Hvad kan du råde mig til?

På forhånd tak

Med venlig hilsen
Pernille

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 2 mdr.

Måltider og putning

Kære Helen, Tak for nogle rigtig gode råd sidste gang:) Min søn, når han...

11. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Toårig dreng og sproglig støtte

Kære Helen, Tak for din sidste svar. Jeg har nogle spørgsmål igen angående...

5. april 2024 | Bedsteforældre | 2 år

Overnatte hos bedsteforældre

Kære Helen Ja - som overskriften lyder, så går mit spørgsmål på, hvor gamle...

5. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Jeg har en dreng på to år

Kære Helen. Tak for din mail og tak for de rigtig gode råd sidste gang, hvor...

2. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Basker med armene

Hej Helen Er nød til at udtrykke en bekymring, som er kommet på det sidste....

Annonce

Viden om børn:

Tvillinger og trillinger

Du er berettiget til børnetilskud, hvis du føder tvillinger og trillinger. Du får også automatisk udbetalt børnetilskud, hvis du har adopteret flerlinger. Du kan få børnetilskud til og med det kvartal, hvor dine børn fylder 7 år.

Tal også med din sundhedsplejerske om muligheden for at komme med i en gruppe for mødre/fædre med flerlinger. Det kan være rigtig rart at møde ligestillede, drøfte de forskellige glæder og udfordringer, som børn giver, og rigtig mange har også stor glæde...

Læs mere i Babylex

Boel-prøve

Boel-prøven blev indført i Danmark tilbage i 1970´erne og var en fast del af sundhedsplejerskernes arbejde. Sådan er det ikke mere, - nogle kommuner laver stadig boel-prøver på børnene, andre kommuner har anskaffet dette. Denne ændring kom samtidig med at man begyndte at hørescreene alle børn ved fødslen.

Boel-prøven er en screeningsmetode, hvor man ser på hele barnet. Man ser på barnets evne til at have kontakt, til at styre sin motorik, til at vælge fokus og man observerer...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og opdragelse, som giver dig praktiske råd til alt det, der er så svært.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen & Co.

Jeg har gjort det før, og det kan måske virke af for meget, at jeg nu gør det igen, men synes endnu engang, at jeg vil sende en tak til dig Helen og hvem end der ellers sidder bag hjemmesiden.

Nu med datter nr. to og efter syv ugers bekendskab med nyeste arving, finder jeg mig selv en lørdag aften helt i panik over, om vi da bare slet ikke kan finde ud af at have en baby. Og wupti på fem minutter har jeg fundet flere lign tilfælde af frustrerede mødre, der beskriver scenarier, der minder om det jeg sidder i. Med et bliver min situation helt "normal" og efterfølgende kan jeg med stor ro læse dine konstruktive svar, som jeg endnu engang finder både kompetente, letforståelige og direkte anvendliege (nu håber jeg også baby-pigen gør det;) )

Så igen stor ros herfra - det er en super hjemmeside!

Med lidt mere ro i mor-sindet sendes en stor TAK herfra.