Brev:
Drømmeflasken driller
23. august 2017
Alder:
9 mdr.
Drømmeflasken driller
Hej Helen,
Efter dine anbefalinger både her og i din bog om mad har jeg forsøgt at indføre drømmeflasken. Men den giver lidt problemer, og min søn vågner stadig ofte kl 3-4 og efterspørger en flaske.
Jeg er i tvivl om jeg skal holde fast og fortsætte med at give ham begge flasker eller hvad jeg skal.
Min søns rytme ser cirka sådan ud:
6.30: Vågner
7.00: Morgenmad (grød)
9.00: Mellemmåltid (bolle, rugbrød, frugt)
9.30: Lur (sover 30 min - 1 time)
11.30: frokost (rugbrød)
13.30: Lur, puttes med en flaske (tilbydes 200 ml, sover 30 min - 1,5 time)
15.00: Mellemmåltid (bolle, rugbrød, frugt)
17.30: Aftensmad (vores mad)
19.00: Puttes til nat med flaske (tilbydes 200 ml)
22.00: Drømmeflaske (tilbydes 200 ml)
03.30: Vågner og er ked af det, får en flaske (tilbydes 200 ml)
Inden jeg implementerede drømmeflasken havde han nogle dage hvor han sov fra kl 19-04/05.
Jeg er i tvivl om jeg skal fortsætte med at give ham drømmeflasken og den kl 3? Jeg vil absolut helst at han sover fra kl 22 og et godt stykke tid frem, da det ville passe bedst når vi skal starte på arbejde (under en uge). Men er der nogle børn der bare vil vågne tidlig morgen/nat?
Og skal jeg måske i virkeligheden mere arbejde på at han ikke får en flaske kl 3?
Med venlig hilsen
Kris