11 måneder - lure

18. august 2017

Kategori:
Alder:
11 mdr.

11 måneder - lure

Kære Helen,

Jeg skriver denne gang til dig, ang. et kort spørgsmål.

Vores yngste søn på 11 måneder sover 2 daglige lure. Dvs. at han rent faktisk er rigtig svær at få til at sove om eftermiddagen.

Han sover ca. fra kl. 19.30-07. Nogle gange tager han en lang formiddagslur fra 9.30-11.30, men for det meste sover han fra ca. 9.30-10.00.
Uanset om han sover en kort eller en lang lur om formiddagen, er han rigtig svær at få til at sove sin middagslur, og han falder ofte først i søvn ved 15.00/15.30-tiden.

Han bliver pyldret allerede ved 9-tiden, og har klart brug for sin formiddagslur allerede omkring 9.30, men den der eftermiddagslur, den er han ikke meget for.

Hvis han sover en lang lur fra 9.30-11.30, så springer han helt eftermiddagsluren over, og kommer i seng kl. 19. Han holder da en hel dag, ...

Annonce

... uden at vise tegn på træthed eller blive pjevset. Jeg synes, qua hans alder, at det er for længe at være vågen ad gangen?

Jeg er lidt forvirret over, om han i virkeligheden burde trækkes til ved 11-tiden med sin lur, og måske der sover 2,5 timer?

Vores store søn begyndte først at sove 1 lur omkring 15-måneders alderen.

Lillebror bliver hjemmepasset til han er minimum 2, så det er ikke fordi at han "skal passes ind i et skeam" i forhold til lure. Lige pt. flekser vi en del med de lure, men jeg kunne godt tænke mig, at høre dit bud på, hvad vi bør gøre.

Nogle gange har han sovet sin sene lur, således at vi har måtte vække ham 18.30. Det er jo også noget rod, for så sover han sent og er fortsat træt når han vågner om morgenen, og så bliver det hele jo skævt!

Hmm... Hvad tænker du?

Mange hilsner fra,
Maria.

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

27. marts 2024 | Udvikling | 11 mdr.

Rykker hår ud af hovedet

Hej Helen Min dreng bliver et år i april og han virker umiddelbar til at...

12. februar 2024 | Sovevaner | 10 mdr.

Hvor meget skal min datter sove?

Hej Helen Jeg har en datter, som er 10 måneder gammel. Hvor meget skal hun...

11. februar 2024 | Sygdom | 11 mdr.

Dårlig hørelse?

Kære Helen . Så er jeg her igen. Vores søn på nu 11,5 mdr. er stadig...

Annonce

Viden om børn:

Vegetar og veganer

Lever du vegetarisk og spiser du varieret, så vil du sædvanligvis få tilstrækkeligt med protein og andre næringsstoffer - også selvom du f.eks. ammer. Jo flere fødevarer du udelukker fra kosten, jo større er risikoen for fejlernæring, og hvis du f.eks. ikke spiser æg, mælkeprodukter og andre produkter fra dyr, kan det få betydning for dit barn.

Børn, der ernæres vegetarisk eller vegansk med ingen eller sparsom brug af mælkeprodukter og æg, skal ammes eller have...

Læs mere i Babylex

Sexliv

Der er meget forskelligt hvornår både kvinden og manden har lyst til at genoptage sexlivet efter en fødsel. For nogle par går der mange måneder før de begge er parate.

Mange tror at det kun er kvinden der skal være parat, fordi det jo er hende der har født, men mænd der har oplevet deres kone føde og har set barnet komme ud af vagina, kan også have svært ved at genoptage sexlivet.

Efter fødslen er kvindes hormonbalance anderledes, end før hun blev gravid, og en...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Tusind tak for dine tidligere svar som er virkelig brugbare.

Jeg er glad for din tilgang til barnet. Synes det kan virke meget frustrerende at der stilles store krav til de små og at der er en holdning til at man bare skal tage "kampen" med dem og dermed have sig et ulykkeligt barn. Så hvor er jeg glad for at have dig!

Med venlig hilsen
Pernille, mor til dreng på 6 måneder