Brev:
11 måneder - lure
18. august 2017
Alder:
11 mdr.
11 måneder - lure
Kære Helen,
Jeg skriver denne gang til dig, ang. et kort spørgsmål.
Vores yngste søn på 11 måneder sover 2 daglige lure. Dvs. at han rent faktisk er rigtig svær at få til at sove om eftermiddagen.
Han sover ca. fra kl. 19.30-07. Nogle gange tager han en lang formiddagslur fra 9.30-11.30, men for det meste sover han fra ca. 9.30-10.00.
Uanset om han sover en kort eller en lang lur om formiddagen, er han rigtig svær at få til at sove sin middagslur, og han falder ofte først i søvn ved 15.00/15.30-tiden.
Han bliver pyldret allerede ved 9-tiden, og har klart brug for sin formiddagslur allerede omkring 9.30, men den der eftermiddagslur, den er han ikke meget for.
Hvis han sover en lang lur fra 9.30-11.30, så springer han helt eftermiddagsluren over, og kommer i seng kl. 19. Han holder da en hel dag, uden at vise tegn på træthed eller blive pjevset. Jeg synes, qua hans alder, at det er for længe at være vågen ad gangen?
Jeg er lidt forvirret over, om han i virkeligheden burde trækkes til ved 11-tiden med sin lur, og måske der sover 2,5 timer?
Vores store søn begyndte først at sove 1 lur omkring 15-måneders alderen.
Lillebror bliver hjemmepasset til han er minimum 2, så det er ikke fordi at han "skal passes ind i et skeam" i forhold til lure. Lige pt. flekser vi en del med de lure, men jeg kunne godt tænke mig, at høre dit bud på, hvad vi bør gøre.
Nogle gange har han sovet sin sene lur, således at vi har måtte vække ham 18.30. Det er jo også noget rod, for så sover han sent og er fortsat træt når han vågner om morgenen, og så bliver det hele jo skævt!
Hmm... Hvad tænker du?
Mange hilsner fra,
Maria.