Brev:
Søvnudfordringer om natten - 5 mdr.
17. august 2017
Alder:
5 mdr.
Søvnudfordringer om natten - 5 mdr.
Hej Helen
Mit barn er lige blevet 5 måneder, og vi har store søvnudfordringer om natten. De første par måneder sov han ret godt, men de sidste to måneder er han begyndt at vågne mere og mere om natten. Lige pt sover han maks 30 min - 2 timer af gangen. Han er begyndt at vågne allerede 30 min efter vi har lagt ham i seng. Herefter kan vi aå måske få ham til at sove 2 timer, hvor han så vågner igen. Efter dette vågner han imellem 30 - 60 min resten af natten. Er der noget vi kan gøre for at forbedre hans og vores søvn?
Jeg er stoppet helt med at amme. Så han får flaske i løbet af dagen. Herudover får en grød om formiddagen og mos til aftensmad. Skal vi introducere ham for mere mos/grød om dagen?
Vi forsøger at fast søvnrutme om dagen med tre lurer pt, og der sover han ca 1 times formiddagslur, 2 timer til middag og så en halv times eftermiddagslur. Så det er primært vores nat, hvor vi har søvn udfordringer nu.
Det skal lige siges, at vi har fået tjekket hans øre, og der er intet galt her. Håber du kan hjælpe med et par gode råd til at forbedre vores nat.
Med venlig hilsen
Jeanette