Sover min baby for meget?

14. august 2017

Kategori:
Alder:
6 mdr.

Sover min baby for meget?

Hej Helen.

Jeg har en søn på 6 måneder, en rigtig god og nem dreng, men jeg har læst og hørt meget rundt omkring hvordan andres børn på 6 måneder sover og de sover slet ikke så meget, jeg ved ikke om jeg bare er heldig eller om det er noget man skal bekymre sig for.

Han sover fra kl:
20:00-06 nogen gang 07:00 og får en flaske på 200 ml.
Så sover han videre fra kl 06:20 eller 07:20 til kl 10-11 stykker.
Så står vi op, hvor han får majs- eller hirsegrød med ...

Annonce

... lidt frugtmos.
Når kl så bliver 13-14 stykker sover han igen der er det så forskelligt, hvor lang tid, det kan være fra 20 minutter til 3 timer. Når det er 20 minutter så sover han flere gange indtil kl 20:00, men hvis det er 3 timer sover han ikke mere til kl 20:00.

Jeg vil så lige sige at han er en meget stor baby, han vejer 9,9 kg og er 74 cm. Ved ikke om det måske er derfor han sover så meget? Og ikke har brug for mad om natten?

Glæder mig til at høre fra dig!

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Min pige vil ikke spise

Hej Helen! Så er det blevet min tur til at skrive til dig:) Min pige, som...

Yoghurt produkter til baby

Kære Helen Vi er flere i mødregruppen, som er meget glade for de forskellige...

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

Lære at drikke vand

Hej Helen. Jeg har en søn på 5½ måned, som er begyndt med skemad. Han får...

Annonce

Viden om børn:

Børnemad

De første måneder at barnets liv kalder man for mælkeperioden, da barnets mad udelukkende består af mælk. Barnet ernæres her enten af modermælk eller af modermælkserstatning. Når barnet er mellem 4-6 mdr kan barnet begynde at få lidt skemad.

Den periode som afløser mælkeperioden kaldes overgangsperioden. Den varer til barnet er ca. 9 mdr gammelt. Det er overgangen fra flydende mad, til mad med struktur og klumper til mere og mere bid og mad i stykker, til at barnet kan spise mere...

Læs mere i Babylex

Diarré

Det er normalt at et barn der kun får brystmælk at have tynd afføring. Men hvis barnet ikke bliver ammet mere og pludselig får vandtynd afføring, skal du være opmærksom.

Diarré kan være tegn på infektion forskellige steder i kroppen og det kan derfor være en god idé at måle barnets temperatur. Du skal være opmærksom på at barnet skal have ekstra væske og hvis diarréen ikke forsvinder hurtigt igen skal du søge læge. Hvis barnet virker sløvt eller der er blod eller slim i...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og mad. Bogen er propfyldt med tips, opskrifter og praktiske dagsplaner!

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusind tusind tak for dine mange professionelle og anvendelige svar. De har været os til rigtig stor gavn og hjulpet til at stå på egne ben.

Tak for denne brevkasse, som er fantastisk

Hilsen Theas mor og far