Brev:
3.5 mdr. - mad og søvn
13. august 2017
Alder:
3 mdr.
3.5 mdr. - mad og søvn
Hej Helen,
Min lille, skønne purk på 3,5 mdr udfordrer mig lidt ...
Han sover maksimalt en time ad gangen i løbet af dagen. En gang i mellem kan jeg få ham til at sove videre med det samme, men slet ikke altid. Han sover ca. 5 lure om dagen, og om natten er han rigtig god. Han sover 10-12 timer, og melder sig nærmest i søvne til spisning hver tredie time, cirka. Der er ikke nogen særlig søvnrytme endnu.
Skal jeg bekymre mig over, at han ikke tager længere lure? Bør/kan jeg gøre noget for, at der kommer lidt mere struktur over hans lure?
Nå han skal sove, særligt om aftenen, så er han meget urolig. Ligger og spjætter, og kan slet ikke overgive sig til søvnen. Det kan tage meget lang tid at få ham beroliget. .
Han er en hurtig spiser. Han bruger sjældent mere end 10 minutter, så er han færdig, med begge bryster vel at mærke. Jeg ammer hyppigere, jo længere op af dagen, vi kommer. Jeg føler simpelthen ikke, jeg har nok!
Jeg har forsøgt at give ham flaske, men det vil han ikke. To forskellige slags, fordi jeg troede det var sutten på flasken, der ikke passede herren. Og to slags mme har jeg også forsøgt. Han vil egentlig gerne have mælken, men han kan slet ikke finde ud af at tage flasken. Han bruger i øvrigt også sut, måske kan det have noget med det at gøre?!
Jeg regner med at begynde på mos og grød, når han fylder fire måneder. Han viser mange tegn på, at han er parat.
Han er super-vaks, smiler altid og vi har rigtig god kontakt. Han ligger i den øvre del af vægtskalaen.
Tak for svar :-)
Hilsen W's mor