3.5 mdr. - mad og søvn

13. august 2017

Kategori:
Alder:
3 mdr.

3.5 mdr. - mad og søvn

Hej Helen,

Min lille, skønne purk på 3,5 mdr udfordrer mig lidt ...

Han sover maksimalt en time ad gangen i løbet af dagen. En gang i mellem kan jeg få ham til at sove videre med det samme, men slet ikke altid. Han sover ca. 5 lure om dagen, og om natten er han rigtig god. Han sover 10-12 timer, og melder sig nærmest i søvne til spisning hver tredie time, cirka. Der er ikke nogen særlig søvnrytme endnu.
Skal jeg bekymre mig over, at han ikke tager længere lure? Bør/kan jeg gøre noget for, at der kommer lidt mere struktur over hans lure?

Nå han skal sove, særligt om aftenen, så er han meget urolig. Ligger og spjætter, og kan slet ikke overgive sig til søvnen. Det kan tage meget lang tid at få ham beroliget. .

Han er en hurtig spiser. Han bruger ...

Annonce

... sjældent mere end 10 minutter, så er han færdig, med begge bryster vel at mærke. Jeg ammer hyppigere, jo længere op af dagen, vi kommer. Jeg føler simpelthen ikke, jeg har nok!

Jeg har forsøgt at give ham flaske, men det vil han ikke. To forskellige slags, fordi jeg troede det var sutten på flasken, der ikke passede herren. Og to slags mme har jeg også forsøgt. Han vil egentlig gerne have mælken, men han kan slet ikke finde ud af at tage flasken. Han bruger i øvrigt også sut, måske kan det have noget med det at gøre?!
Jeg regner med at begynde på mos og grød, når han fylder fire måneder. Han viser mange tegn på, at han er parat.

Han er super-vaks, smiler altid og vi har rigtig god kontakt. Han ligger i den øvre del af vægtskalaen.

Tak for svar :-)
Hilsen W's mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

11. februar 2024 | Sovevaner | 4 mdr.

Forskellige putteritualer?

Hej Helen Jeg har et spørgsmål vedrørende putteritualer. Min dreng er 4...

31. januar 2024 | Kost og ernæring | 4 mdr.

Hvor meget mad og hvornår? - 4 mdr.

Hejsa Helen Så skriver jeg lige igen:) Min dreng får fuld flaske og er nu...

Annonce

Viden om børn:

Suttekæde

En suttekæde er en kæde, som holder sutten ved barnet. Den fungerer ved at den sidder både på sutten og sættes fast i barnets tøj. Det kan være meget praktisk for forældrene, men kæden skal opfylde visse krav, for ikke at være farlig for barnet.

Sikkerhedsstyrelsen tester jævnligt suttekæder og det er desværre ikke alle suttekæder, der lever op til sikkerheden.

Det anbefales at:

- En kæde må ikke være mere end 22 cm lang, da barnet så kan få den...

Læs mere i Babylex

Omega-3 og amning

Omega-3 fedtsyrer er sunde fedtsyrer, som især findes i fede fisk.

Omega-3 er meget vigtigt for udviklingen af spædbarnets nervesystem og hjerne, synssansen og de kognitive færdigheder (indlæringsevne og hukommelse) og undersøgelser viser at indtag af fisk og omega-3 tilførelsen til barnet via modermælken har stor betydning helt op til barnets 2 års alder.

Et for lavt indtag af fisk og dermed omega-3 fedtsyrer er også sat i forbindelse med forringet finmotorik og...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog til far - vær far med tillid, nærvær og respekt.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Åhh, det er altså skønt at starte ugen med et svar fra dig ;) Tusind tak!

Og ha en rigtig god uge

Fra en førstegangs mor