Utilfreds og træt baby

4. august 2017

Kategori:
Alder:
3 mdr.

Utilfreds og træt baby

Kære Helen

Vi har en dejlig og rask dreng som lige er blevet 3 måneder her d. 29 juli :)

Allerede da han var 2 uger gammel viste han tegn på mavekneb og utilfredshed, det var en kamp vi havde med at få amningen til at fungere, da han meldte sig hver eller hver anden time resulterede det i en meget frustreret og træt mor og far. Han havde nogen flip midt om natten hvor han bare ikke ville tage fat i brystet og skubbede det væk og slog det.

Da han blev 3 uger gammel havde det ikke ændret sig og vi valgte derfor at begynde at give ham flaske i stedet.

Vi har igennem lang tid ikke vidst hvilken MME vi skule give ham, fordi han har døjet med mavekneb, uro om natten, gylp osv. Ja listen er lang.

Vi fandt endelig frem til at Gul Allomin nok var løsningen(han får også biogaia dråber), men da vi havde mistanke om at han døjede meget med refluks(skreg mens han sov, kunne ikke falde til ro, ville ikke ligge på ryggen, gylpede mens han sov) valgte vi at blande MME op med Johannesbrødkernemel.

Der var 1 uge hvor det hele virkede til at gå godt, men nu efter han er blevet 3 måneder er han begyndt at blive meget urolig når han skal sove, og kan vågne kl. 4 om natten og græder som om han er sulten men vil ikke spise, han sutter meget intensivt på sutten og laver stønne lyde /drejer hovedet fra siden til siden med lukkede øjne og er længe om at falde til ro, nogen gange helt til kl.5. ...

Annonce

...

Vi har derfor skiftet MME til Arlas baby and me og uden JBKM da vi følte at JBKM og Gul Allomin gav ham for meget luft i maven.

Han sover ikke særlig meget om dagen, maks 60 min af gangen, nogen gange kun 15 min hvorefter han har store øjne og smiler, men han er træt efter 40 min/ 1 time efter.

Når han vågner fra sin lur leger jeg med ham, snakker med ham, ligger ham på maven, og lader ham ligge på aktivitetstæppet hvis han er i humør til det, så skifter vi ham eller giver ham mælk hvis han er sulten, så gnider han sig i øjnene efter 30/40 min efter han er vågnet og vil ikke længere kigge på mig, kigger meget på fjernsynet eller vinduet . Når vi så ligger ham til at sove, nogen gange efter lidt mælk i slyngen eller i barnevognen, så kæmper han for ikke at falde i søvn græder/brokker sig, men har lukkede øjne og sutter meget intensivt på sin sut, og hvis vi så tager ham op så græder han endnu mere, han virker desperat efter søvn men vil ikke overgive sig.

Vi putter ham regelmæssigt imellem kl. 18-20 hver dag ,og hvis han ikke har haft gode lure om dagen så er han hysterisk i 1 time også falder han i søvn og sover til kl. 06, afbrudt af 2/3 madninger hvor han også spiser mest.

Så vores spørgsmål er hvad er det vi gør forkert, læser vi ham forkert eller skal vi lave regler for hvad tid han skal puttes om dagen eller skal vi bare lade ham styre sit behov?

Med venlig hilsen
Susanne

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

11. februar 2024 | Sovevaner | 4 mdr.

Forskellige putteritualer?

Hej Helen Jeg har et spørgsmål vedrørende putteritualer. Min dreng er 4...

31. januar 2024 | Kost og ernæring | 4 mdr.

Hvor meget mad og hvornår? - 4 mdr.

Hejsa Helen Så skriver jeg lige igen:) Min dreng får fuld flaske og er nu...

Annonce

Viden om børn:

Vådservietter baby

Mange familier synes, det er praktisk at bruge vådservietter, når barnet f.eks. skal skiftes eller lige skal have tørret sine fingre.

Vådservietter kan dog indeholde parfume og miljøbelastende stoffer, som kan give dit barn allergi. Undgå derfor vådservietter med parfume- eller aromastoffer i indholdsdeklarationen.
Gå efter vådservietter, der er svanemærket med Svanemærket, eller med Astma Allergi Danmarks Blå Krans eller Allergy Certified.

Overvej også, om...

Læs mere i Babylex

Regnslag

Du bør vælge regnslag der har Varefakta mærke. Det betyder at regnslaget er godkendt med hensyn til at kunne sikre barnet luft nok.

Du bør jævnligt sikre at elastikken i regnslaget er i orden. Er den for løs, kan selv et lille barn trække regnslaget ind i barnevognen og blive kvalt.

Regnslag bør kun anvendes, når man går tur i regnvejr og bør således ikke være på vognen, hvis det ikke regner.

Stil barnevognen under et halvtag, hvis det regner, når...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og sygdom, som giver dig ro og overblik, når dit barn har det dårligt.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen

Tusinde tak for dit fantastiske svar til vores lille familie sidst. Det hjalp virkelig på natten at give ham en fast rytme i dagstimerne.

Tak fra Hannibals mor