Dagslure - 2 mdr.

2. august 2017

Kategori:
Alder:
2 mdr.

Dagslure - 2 mdr.

Hej Helen

Jeg skriver til dig fordi jeg er meget i tvivl om hvordan jeg bedst muligt etablerer en god dagsrytme med vores søn, som er vores andet barn, vi har også en datter på 3,5 år. Han er 8 uger gammel (født 11 dage over tid), jeg ammer ham fuldt ud og virker til at trives. Han giver masser af smil, pludre og er motorisk meget fremmelig.

Lige fra start har han haft svært ved at sove for sig selv og sov meget korte lure. Vi fandt dog ud af at hvis jeg har ham i slynge eller sovende ved brystet går det fint og han sover 2-3 timer.
Om natten er jeg også begyndt at kunne lægge ham i vuggen efter amningen og han sover videre. Han sover oftest omkring 4 timer i længste træk og 2-3 timer i de næste 2. Han har dog taget både 5 og 6 timer.

Jeg har aldrig kunne amme ham i søvn da jeg har lidt rigeligt med mælk og en hurtig nedløbsrefleks. Amninger er derfor ikke noget der foregår stille og roligt, men er meget af og på og der skal også bøvses af efterfølgende, da han ellers gylper.

Problemet er at jeg ikke kan så meget når jeg ...

Annonce

... altid har en baby sovende på mig og vores store pige er efterhånden virkelig begyndt at savne noget alene tid med sin mor. Derudover er det også svært at nå så meget i løbet af dagen, da han vågner hvis jeg foretager mig for meget med ham i slyngen.

Indtil videre har jeg prioriteret at han får nogen gode lange lure, da jeg synes søvn er vigtigst og vi har oplevet at han kan blive overtræt og rigtig ked af det. Jeg vil dog rigtig gerne begynde at have armene fri, både til vores datter, lidt praktisk og en lur indimellem.

Jeg føler efterhånden at jeg ikke rigtig slår til nogen steder.
Så jeg overvejer om jeg skal begynde at lægge ham i barnevognen istedet - men jeg er bange for at at få ødelagt dagen med en masse korte lure og en dreng der ender med at være overtræt.

Så hvor begynder jeg - fortsætter jeg med at have ham i slynge, så han lære at tage lange lure og får en god rytme og så kommer det med barnevognen senere. Eller lægger jeg ham i barnevognen og så kommer de lange lure også der efterhånden?

Med venlig hilsen
MM

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

16. marts 2024 | Amning | 1 mdr.

Væskebehov under amning

Kære Helen Vores lille dreng er nu 5 uger gammel, og jeg synes det går...

7. januar 2024 | Kost og ernæring | 2 mdr.

Flaskegivning liggende

Hej Helen Rigtig godt nytår til dig og din familie! Nu er det blevet min tur...

4. januar 2024 | Diverse | 2 mdr.

Baby tager meget på

Kære Helen Jeg er mor til en pige på 10 uger. Hun er født til termin, og hun...

Annonce

Viden om børn:

Ultralydsscanning - gravid

Ultralydsscanning giver os muligehed for at se ind i livmoderen til det lille barn. Ved at ultralydsscanne kan man således se, om barnet har det godt, man kan vurdere, om barnet vokser, som det skal, og man kan regne ud, om terminen er rigtig. Man vil også kunne se, om der er mere end et barn.

Når man ultralydsscanner, bevæger man et kegleformet eller rundt apparat rundt på den gravides mave. Der sendes nogle lydbølger gennem maven og på en skærm, vil man kunne se, hvordan...

Læs mere i Babylex

Allergi børn

Børn fødes ikke med allergi, men alle børn kan få allergi, og det er vigtigt at forebygge allergi i hverdagen.

Allergi er ofte en arvelig sygdom, som tit knytter sig til astma, høfeber, børneeksem og fødevareallergi. Hvis forældre eller søskende har allergi eller har haft behandlingskrævende allergi, så vil risikoen for, at et nyt lille barn også får allergi være større. Men selvom I ikke har allergi i familien, vil der være 5-10% risiko for, at jeres barn udvikler allergi.

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

1000 tak for din altid varme og kærlige måde at gribe udfordringerne an på - det er helt rigtig for mig!
Jeg nyder både dine personlige svar til mig, men bestemt også de svar du giver til andre.

Tak,
Mor til pige på 15 måneder