Sover på mor

2. august 2017

Kategori:
Alder:
4 mdr.

Sover på mor

Hej Helen..

Min søn på 4 1/2 måned er stadig meget glad for at sove sine lure på mig. Gerne med brystet tæt i nærheden og amninger undervejs (så kan han fint sove 3 timer) Jeg kan indimellem ligge ham ud i barnevognen, nogle gange sover han 5 min der, andre gange 1 1/2 time. Men han er ofte ikke udhvilet og jeg kan ikke få ham videre i søvnen ved at vugge ham eller fx amme ham.

Vi har ingen rytme i søvnen, andet end han går til nat omkring kl 22 og sover til kl 06 afbrudt af 2 amninger. Her sover han i sin tremmeseng.

Han har som jeg før har skrevet haft en hård start på livet. Dårlig ammestart, silent refluks (som pt er velbehandlet), 2 indlæggelser med nyrebækkenbetændelse (han får nu ...

Annonce

... fast forebyggende antibiotika), forstoppelse, og sidst 3 dages feber og udslæt. Så jeg forestiller mig at han søger tryghed hos mig hvilket også er i orden.

Jeg er begyndt at kunne trille ham i søvn i barnevognen (hvilket er nyt), men ofte blir han stadig ammet og falder i søvn der.

Derudover oplever jeg at han vågner og græder når han ligger hos mig, dette oplever jeg ikke når han vågner i barnevognen - der ligger han og pludre og smiler.

Hvordan bryder jeg bedst dette mønster på en god og tryg måde? Og Hvornår? Hvor længe skal jeg "acceptere" lurene på mig? Og sidst, hvorfor græder han når han vågner hos mig?

Håber du kan hjælpe os videre.

Med venlig hilsen

Mor til Johannes.

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

24. marts 2024 | Sovevaner | 5 mdr.

Sove på maven - 5 måneder

Hej Helen Jeg skriver, fordi vores datter er begyndt at trille om på maven,...

18. marts 2024 | Udvikling | 5 mdr.

Baby støtter ikke på benene?

Kære Helen Min dreng er nu 5 måneder gammel og jeg undrer mig over, at han...

16. marts 2024 | Kost og ernæring | 5 mdr.

Spiser min datter nok?

Hej Helen Jeg har en datter, der er født den 22. september 2023, så hun er 5...

Annonce

Viden om børn:

Graviditet

Det første tegn på, at du er gravid, er normalt udebleven menstruation, eller at du bløder meget lidt. Derudover kan du få kvalme - især om morgenen. Dine bryster kan vokse og blive ømme. Du kan også opleve at være ekstra træt.

Har du mistanke om, at du er gravid, så er det en god idé at tage en graviditetstest. Du bør også altid kontakte din læge, for at aftale tid til en graviditetskonsultation.

Graviditeten varer normalt 40 uger, og lægen vil beregne din...

Læs mere i Babylex

Fladt baghoved

Da små børns kranieknogler er bløde og ikke helt sammenvoksede, kan de tage facon efter, hvordan barnet lejres. Det kan give barnet en flad eller skæv hovedfacon, - dette kaldes lejringsbetinget skævhed af kraniet.

Sundhedsstyrelsen anbefaler, at børn altid lejres på ryggen, når de skal sove, fordi dette mindsker risikoen for vuggedød. Du skal være opmærksom på, at barnet ikke ligger med hovedet til den samme side, hver gang det sover, da dette kan medføre, at barnet får en skæv...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen.

Tak for dit svar - jeg gik 100% på ham og tommelfingeren. Det tog faktisk kun 3-4 dage, så ville han hellere ha sut end tommelfinger.

Tak fra Conrads mor