Brev:
Sover på mor
2. august 2017
Alder:
4 mdr.
Sover på mor
Hej Helen..
Min søn på 4 1/2 måned er stadig meget glad for at sove sine lure på mig. Gerne med brystet tæt i nærheden og amninger undervejs (så kan han fint sove 3 timer) Jeg kan indimellem ligge ham ud i barnevognen, nogle gange sover han 5 min der, andre gange 1 1/2 time. Men han er ofte ikke udhvilet og jeg kan ikke få ham videre i søvnen ved at vugge ham eller fx amme ham.
Vi har ingen rytme i søvnen, andet end han går til nat omkring kl 22 og sover til kl 06 afbrudt af 2 amninger. Her sover han i sin tremmeseng.
Han har som jeg før har skrevet haft en hård start på livet. Dårlig ammestart, silent refluks (som pt er velbehandlet), 2 indlæggelser med nyrebækkenbetændelse (han får nu fast forebyggende antibiotika), forstoppelse, og sidst 3 dages feber og udslæt. Så jeg forestiller mig at han søger tryghed hos mig hvilket også er i orden.
Jeg er begyndt at kunne trille ham i søvn i barnevognen (hvilket er nyt), men ofte blir han stadig ammet og falder i søvn der.
Derudover oplever jeg at han vågner og græder når han ligger hos mig, dette oplever jeg ikke når han vågner i barnevognen - der ligger han og pludre og smiler.
Hvordan bryder jeg bedst dette mønster på en god og tryg måde? Og Hvornår? Hvor længe skal jeg "acceptere" lurene på mig? Og sidst, hvorfor græder han når han vågner hos mig?
Håber du kan hjælpe os videre.
Med venlig hilsen
Mor til Johannes.