Opfølgning på søvn og putterutine

31. juli 2017

Kategori:
Alder:
11 mdr.

Opfølgning på søvn og putterutine

Kære Helen

Mange tak for svar.

Vi er helt enige i mange af dine betragtninger omkring Lillebrors søvn og putteritual, og vi er fuld sving med den "nye" rutine, hvor vi lader ham falde i søvn i egen seng.

Det er gået godt, men vi er nervøse for, at han på sigt vender døgnet, fordi han er længere tid om at falde i søvn om aftenen (end når vi vugger ham i søvn i armen).

Lørdag sov han fire timers lur (2,5 og 1,5) og faldt i søvn i løbet af 15 min (kl. 21.15) om aftenen og sov til kl. 6. 33 næste morgen. Helt perfekt.
Søndag sov han 3,5 times lur (2 og 1,5 time), men faldt desværre først i søvn kl. 22.30 og var derfor helt umulig at vække kl 6.30 imorges. Den blev derfor 7.15, før han rigtigt fik øjne.

Vi er nu en smule nervøse for, at han begynder at vende døgnet - falde senere og senere i søvn om aftenen og derfor ...

Annonce

... sove længere og længere lure om dagen.

Men hvis du tænker, at det lige så stille justerer sig, hvis bare vi bliver ved at vække ham kl. 6.30, gør vi det. Det primære for os er selvfølgelig at hjælpe ham ind i en god rytme og undgå vågne timer midt på natten. Men vi vil selvfølgelig også meget gerne undgå at skulle vugge / hoppe ham i søvn (det virker han i øvrigt også selv træt af).

Det skal lige siges, at han er super glad og veloplagt, når han vågner, og de sidste to nætter har han ikke været vågen midt på natten. Så på den måde har det jo været en succes.

Han er stadig meget glad for vuggestuen og allerede (efter en uge) tryg ved stedet og pædagogerne. Storesøster er i børnehaven i den anden ende af huset, og det fornemmer vi, at begge børn nyder og er glade for.

På forhånd mange tak for din hjælp.

Kærlig hilsen
L

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

27. marts 2024 | Udvikling | 11 mdr.

Rykker hår ud af hovedet

Hej Helen Min dreng bliver et år i april og han virker umiddelbar til at...

12. februar 2024 | Sovevaner | 10 mdr.

Hvor meget skal min datter sove?

Hej Helen Jeg har en datter, som er 10 måneder gammel. Hvor meget skal hun...

11. februar 2024 | Sygdom | 11 mdr.

Dårlig hørelse?

Kære Helen . Så er jeg her igen. Vores søn på nu 11,5 mdr. er stadig...

Annonce

Viden om børn:

Kravle

De fleste børn begynder at kravle, når de er mellem 8-12 måneder gamle. Nogle børn kravler dog allerede i 6 måneders alderen, og andre børn springer kravlestadiet helt over.

Det er vigtigt, at barnet kravler, da det har stor betydning for barnets motoriske udvikling og kunnen senere i livet. Når barnet kravler styrkes armmusklerne, og barnet øver sig i at holde hovedet oppe og i at bevæge det frit i alle retninger. Det sker små rytmiske bevægelser i ryggen, som er vigtigt for at...

Læs mere i Babylex

Ufrivillig natlig vandladning

Når børn tisser i sengen om natten, så kalder man det ufrivillig natlig vandladning, sengevædning eller Enuresis. Og der kan være flere årsager til at børn tisser i sengen om natten.

1. Arvelighed. Hvis mor og/eller far har tisset i sengen om natten, så er sandsynligheden for at barnet kommer til det større.

2. Hormoner. Det antidiuretiske hormon (ADH) udskilles fra hjernen om natten og skal nedsætte urinproduktionen om natten. Men nogle børn er lidt længere tid...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om amning og flaske, hjæper dig med at få et mæt og tilfreds barn.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen

Jeg skriver da jeg gerne vil takke dig for dine råd og støtte. Lige da jeg læste dit brev blev jeg ked af det, for jeg ville for alt i verden være en mor, som giver sit barn opmærksomhed nok. Men du havde jo ret :0)

Jeg har fået det godt igen, er begyndt at arbejde og får medicin og går til samtaler ved en psykolog. Det har hjulpet mig meget.

Jeg vil sige 1000 tak til dig for at støtte mig og give mig råd.

Du hører nok fra mig igen

Knus fra mig