Brev:
Svært ved at sove lure om dagen
20. juli 2017
Alder:
10 mdr.
Svært ved at sove lure om dagen
Kære Helen,
Vores søn Vilhelm har svært ved at sove lure om dagen. Han sover alt fra 10 min - 2½ timer om dagen fordelt på 2 lure. Han har svært ved at overgive sig til søvnen og vågner næsten altid ved at græde uanset om han er faldet i søvn ved at vi har gået rundt med ham eller han står stille og falder i søvn og uanset om det er i en barnevogn eller en klapvogn (vi har prøvet 2 klapvogne). Når Vilhelm vågner er han stadig træt og søvnig, men vi kan ikke få ham til at sove igen selvom vi venter 1, 2 eller 3 timer før vi prøver.
Vi har også prøvet at lægge Vilhelm til at sove i sin seng uden held. Nattesøvnen er ellers problemfri: efter putteritualet bliver han lagt i seng i eget værelse og sover ca. 11 timer fra kl. 19-6.
Måltiderne er på ret faste tidspunkter, men ikke lurene, da det afhænger af Vilhelm's første lur. Den første lur ligger ca. kl. 8.30 og hvis han sover nogenlunde ligger den anden lur kl. 13.
Vi er bekymrede fordi han er tydeligt træt når han vågner og er ked af det og det ikke er lykkedes os at hjælpe ham til at sove tilstrækkeligt og det betyder han nogen gange er vågen 7-9 timer af gangen. Vi har endda konsulteret en sovecoach for at få nogle værktøj til at hjælpe Vilhelm.
Vi håber du kan foreslå hvad vi skal gøre for at få Vilhelm til at sove bedre lure om dagen.
Med venlig hilsen
Vilhelms far og mor