Svært ved at sove lure om dagen

20. juli 2017

Kategori:
Alder:
10 mdr.

Svært ved at sove lure om dagen

Kære Helen,

Vores søn Vilhelm har svært ved at sove lure om dagen. Han sover alt fra 10 min - 2½ timer om dagen fordelt på 2 lure. Han har svært ved at overgive sig til søvnen og vågner næsten altid ved at græde uanset om han er faldet i søvn ved at vi har gået rundt med ham eller han står stille og falder i søvn og uanset om det er i en barnevogn eller en klapvogn (vi har prøvet 2 klapvogne). Når Vilhelm vågner er han stadig træt og søvnig, men vi kan ikke få ham til at sove igen selvom vi venter 1, 2 eller 3 timer før vi prøver.

Vi har også prøvet at lægge Vilhelm til at sove i sin seng uden held. Nattesøvnen er ellers problemfri: efter putteritualet bliver han lagt ...

Annonce

... i seng i eget værelse og sover ca. 11 timer fra kl. 19-6.

Måltiderne er på ret faste tidspunkter, men ikke lurene, da det afhænger af Vilhelm's første lur. Den første lur ligger ca. kl. 8.30 og hvis han sover nogenlunde ligger den anden lur kl. 13.

Vi er bekymrede fordi han er tydeligt træt når han vågner og er ked af det og det ikke er lykkedes os at hjælpe ham til at sove tilstrækkeligt og det betyder han nogen gange er vågen 7-9 timer af gangen. Vi har endda konsulteret en sovecoach for at få nogle værktøj til at hjælpe Vilhelm.

Vi håber du kan foreslå hvad vi skal gøre for at få Vilhelm til at sove bedre lure om dagen.

Med venlig hilsen
Vilhelms far og mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

27. marts 2024 | Udvikling | 11 mdr.

Rykker hår ud af hovedet

Hej Helen Min dreng bliver et år i april og han virker umiddelbar til at...

12. marts 2024 | Sovevaner | 8 mdr.

Lære at sove uden bryst

Kære Helen Jeg skriver til dig med en bekymring i forbindelse med at jeg...

12. marts 2024 | Amning | 8 mdr.

Nedtrapning af amning ifb. opstart af arbejde

Kære Helen Jeg skriver til dig med to bekymringer i forbindelse med at jeg...

12. februar 2024 | Sovevaner | 10 mdr.

Hvor meget skal min datter sove?

Hej Helen Jeg har en datter, som er 10 måneder gammel. Hvor meget skal hun...

11. februar 2024 | Sygdom | 11 mdr.

Dårlig hørelse?

Kære Helen . Så er jeg her igen. Vores søn på nu 11,5 mdr. er stadig...

Annonce

Viden om børn:

Flyverdragter til børn

Flyverdragter er nødvendige, og de fleste børn starter med at bruge en flyverdragt, når de begynder at kravle omkring i 1 års alderen.

Flyverdragter er til leg udenfor - ikke til at sove i. De fleste flyverdragter er meget varme og kan også være lidt stive i stoffet, og nogle flyverdragter er faktisk så stive og tunge, at de gør det svært for barnet at bevæge sig rundt. Derfor kan det være en god idé at vælge en flyverdragt, som ikke er alt for tung, og som netop giver...

Læs mere i Babylex

Nysgerrighed børn

At være nysgerrig er den egenskab, der giver barnet nye erfaringer, og dermed får barnet til at udvikle sig og blive mere intelligent. Små børn er født som små forskere, der er rigtig gode til at undre sig over ting de møder og være nysgerrige på den verden, der omgiver dem.

Et barn skal derfor ikke stoppes i at udforske verden, men skal have lov til at undersøge og bibeholde sit naturlige anlæg for nysgerrighed. Det lille barn skal således opfordres til at føle, gribe, smage og...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og søvn som er sprængfyldt med praktiske råd om hvordan du får dit barn til at sove.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen.

Du är min absoluta förebild inom allt med barn och allt som rör barnuppfostran/sömn/mat/sjukdom. Trots att jag aldrig träffat dig känner jag ett 100% förtroende och respekt för dig och känner att din syn på barn och hur man ska hantera olika situationer är helt rätt. Det finns så många metoder och syn på området idag men du har en sån sund och kärleksfull inställning.

För att sammanfatta det jag precis skrev: Du är min "guru" inom området och jag är glad att jag Tack vare min danska svärmor fann din sida och äntligen kunde få den hjälp och feedback jag så väl behövde!

Tack
/Erika