Brev:
Urolig om aftenen ved puttetid
12. juli 2017
Alder:
10 mdr.
Urolig om aftenen ved puttetid
Hej Helen.
Min datter er nu 10 måneder, og de sidste 2 uger har vi haft en kamp hver enenste aften når hun skal sove.
Vi plejer at gå op på hendes værelse kl 19:15 hvor hun får sin natflaske. Inden da har hun fået aftensmad kl 17:30 og natgrød kl 19. Det betyder så at hun slet ikke er sulten og vil ikke have sin flaske før kl ca 20. Hun er træt, og græder derfor meget, men ønsker ikke flasken, men vil heller ikke sove uden. Lige pludselig, ca 30 min efter vi er gået op, vil hun gerne have flasken. Lige så snart hun kommer i hendes seng er hun meget urolig; rejser sig op i tremmesengen og vrider sig rundt hvis jeg ligger hende ned. Hun græder hvis vi går ud fra værelset, og griner lige så snart vi kommer ind igen.
Hun har aldrig været en sulten pige, så jeg synes også at aftensmad, natgrød og MME-flaske bliver meget presset for hende. Jeg fik anbefalet af en veninde at droppe natgrøden og give hende halv vælling og halv MME i sin natflaske istedet(på det tidspunkt havde vi kun givet natgrød i 2 uger). Det har jeg så prøvet, og hun er tydeligt mere sulten ved flasken og spiser godt 300 ml. Da hun spiste natgrød drak hun ca 100 ml. MEN hun er stadig helt vildt urolig, og vil meget hellere "lege" og fjolle rundt i sin tremmeseng. Det ender hver aften i gråd, og det tager godt en time før hun sover. Jeg har så prøvet at putte hende kl 19:30 istedet, som har hjulpet en lille smule. Men vi synes stadig det er en kamp hver aften, og jeg synes det er så synd, at hun skal blive så ked af det før hun kan falde til ro.
Har du et forslag til en god putterutine?
Venlig hilsen
Marie