Urolig om aftenen ved puttetid

12. juli 2017

Kategori:
Alder:
10 mdr.

Urolig om aftenen ved puttetid

Hej Helen.

Min datter er nu 10 måneder, og de sidste 2 uger har vi haft en kamp hver enenste aften når hun skal sove.

Vi plejer at gå op på hendes værelse kl 19:15 hvor hun får sin natflaske. Inden da har hun fået aftensmad kl 17:30 og natgrød kl 19. Det betyder så at hun slet ikke er sulten og vil ikke have sin flaske før kl ca 20. Hun er træt, og græder derfor meget, men ønsker ikke flasken, men vil heller ikke sove uden. Lige pludselig, ca 30 min efter vi er gået op, vil hun gerne have flasken. Lige så snart hun kommer i hendes seng er hun meget urolig; rejser sig op i tremmesengen og vrider sig rundt hvis jeg ligger hende ned. Hun græder hvis vi går ud fra værelset, og griner lige så snart vi kommer ind igen.

Hun har aldrig været en sulten pige, så jeg synes også at aftensmad, ...

Annonce

... natgrød og MME-flaske bliver meget presset for hende. Jeg fik anbefalet af en veninde at droppe natgrøden og give hende halv vælling og halv MME i sin natflaske istedet(på det tidspunkt havde vi kun givet natgrød i 2 uger). Det har jeg så prøvet, og hun er tydeligt mere sulten ved flasken og spiser godt 300 ml. Da hun spiste natgrød drak hun ca 100 ml. MEN hun er stadig helt vildt urolig, og vil meget hellere "lege" og fjolle rundt i sin tremmeseng. Det ender hver aften i gråd, og det tager godt en time før hun sover. Jeg har så prøvet at putte hende kl 19:30 istedet, som har hjulpet en lille smule. Men vi synes stadig det er en kamp hver aften, og jeg synes det er så synd, at hun skal blive så ked af det før hun kan falde til ro.

Har du et forslag til en god putterutine?

Venlig hilsen
Marie

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

27. marts 2024 | Udvikling | 11 mdr.

Rykker hår ud af hovedet

Hej Helen Min dreng bliver et år i april og han virker umiddelbar til at...

12. marts 2024 | Sovevaner | 8 mdr.

Lære at sove uden bryst

Kære Helen Jeg skriver til dig med en bekymring i forbindelse med at jeg...

12. marts 2024 | Amning | 8 mdr.

Nedtrapning af amning ifb. opstart af arbejde

Kære Helen Jeg skriver til dig med to bekymringer i forbindelse med at jeg...

12. februar 2024 | Sovevaner | 10 mdr.

Hvor meget skal min datter sove?

Hej Helen Jeg har en datter, som er 10 måneder gammel. Hvor meget skal hun...

11. februar 2024 | Sygdom | 11 mdr.

Dårlig hørelse?

Kære Helen . Så er jeg her igen. Vores søn på nu 11,5 mdr. er stadig...

Annonce

Viden om børn:

Kræsenhed

Når barnet er kommet i gang med skemaden, så er det meget vigtigt at introducere så meget forskelligt af familiens mad som muligt.

Når barnet først er blevet 1 år, så er appetitten og lysten til at smage noget nyt ikke særlig stor.

Prøv altid at servere det samme for barnet som I selv spiser og se altid ud som om I nyder maden. Lad være med at vise barnet for meget interesse, men lad det spise uden at presse det.

I må respektere at der er noget mad,...

Læs mere i Babylex

Gluten til baby

De fleste børn kan tåle gluten, og gluten kan introduceres til barnet i 4-6 måneders alderen under hensyntagen til de anbefalinger, der i øvrigt gælder om variation i kosten, når skemad gives til småbørn.

Hidtil sagde man, at spædbørn ikke måtte introduceres til gluten før efter 6 måneders alderen, men disse anbefalinger blev i 2015 lavet om, da der ikke er fundet videnskabelig dokumentation for at vente med at introducere gluten.

Gluten findes især i hvede, mens...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og søvn som er sprængfyldt med praktiske råd om hvordan du får dit barn til at sove.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen!

Jeg er godt nok glad for at jeg kan skrive til dig, jeg udnytter det i fuld stil!!

Tak for dine mange gode svar. Jeg elsker dem!

Hilsen Sophie, mor til pige på 9 måneder