Brev:
Fra en til to middagslure
23. juni 2017
Alder:
10 mdr.
Fra en til to middagslure
Kære Helen
Lillebror sover stadig dårligt, men Lactulosen er også først så småt begyndt at virke. Så vi tænker, at han vil få mere ro over de næste dage, hvis der kommer bedre tjek på afføringen. Vi krydser fingre :-)
Selvom vi nu ved, at det (formentlig) er maven, der driller, taler vi meget om, hvordan vi sikre en god rytme for nattesøvnen.
Han falder relativt nemt i søvn omkring kl 20 (får flaske kl 13.30 og kl 19.45/20), men han vågner stadig tit sen aften eller midt nat (kl 23/24 eller 2/3) og er vågen i minimum 1 1/2 time. Og derfor holder vi nøje øje med, hvornår og hvor længe han sover om dagen.
Det er vores oplevelse, at han falder bedst i søvn om aftenen (ikke frisk og ikke overtræt), hvis han sover max 2 1/2 time i løbet af dagen. Typisk 1 1/2 time om formiddagen og 1 time om eftermiddagen.
Men hvornår er det tid til at slå dem sammen til én lang lur?
Jeg kan se, der står 12 - 18 mån i din bog, men det har vel også noget at sige, om han går i vuggestue, dagpleje eller er hjemme?!
Lillebror begynder i vuggestue om en måned, og det tænker vi også vil påvirke hans rytme. Så hvordan hjælper vi ham bedst her? Skal han sove mere, eller skal vi holde fast i "rytmen"?
Kærlig hilsen
L