Brev:
Knap 6 måneder og vågner om natten
21. juni 2017
Alder:
6 mdr.
Knap 6 måneder og vågner om natten
Hej Helen.
Nu må vi endnu engang spørge lidt til råds om vores datters søvn.
Hun er nu 5,5 måned. Har lært at falde i søvn i hendes tremmeseng ved siden af os og ammes i løbet af natten. Vi kalder det en god nat hvis hun "kun" har vågnet hver 2. time, spiser og sover videre.
Nogen nætter kan hun vågne hver time, dog ikke af sult. Vi har prøvet at hun ligger og sover sammen med os i vores seng, men det gør ingen forskel. Nogengange falder hun nemt i søvn igen når hun vågner, andre gange er det en større kamp.
Vi er begyndt at give hende mos/grød 2 gange dagligt. Til middag og til aften. Hun spiser ca. 1 dl og så ammes bagefter.
Dagsprogram:
7: Vågner, pusles, legetæppe, hygge mv.
9: Formiddagslur.
10.30: Vågen
11.30: Grød, ammes bagefter. Legetæppe, går tur med hunden i klapvogn, handler mv.
13.30: Middagslur.
15: Vågen og ammes. (Har se forrige to lure gået fint, så har hun de sidste dage ikke haft behov for enden lur og vi får hende aldrig til at falde i søvn selvom vi prøver)
17: Ammes.
18: Kartoffel/grønsagsmos, tilbydes amning bagefter.
18.30-19: Lunt bad, creme, babymassage, nattøj, hygge i sofaen, afslapning.
20: Puttes til natten.
23.30 Vågen, ammes.
02: Vågen, ammes.
04: Vågen, ammes.
05.30: Vågen, ammes.
07: Vågen, ammes.
(Dette er en god dag) På de mindre gode dage sover hun ofte kun 30-40 min på dagslurene og kan ikke hjælpes videre. Her tager hun 3 lure i løbet af dagen.
På det sidste er hun begyndt at vågne om natten omkring ved 3 tiden. Hun er slet ikke til at få til at sove igen. Det kan til tider tage op til to timer at få hende til at sove, fordi vi til sidst ender med at tage hende op og vugger hende intet svøb i vores arme. Her falder hun i søvn stort set med det samme, men er svær at ligge igen, uden hun vågner. Hvad skal vi gøre? Hvorfor gør hun det?
Jeg er sikker på der ikke er noget galt. Hun får mad, efter noget tid en ren ble (så ikke det er en våd numse der forhindre hende), ikke ondt nogen steder osv. Det er simpelthen så frustrerende.
Har du nogen gode råd til hvad vi kan gøre? Jeg er SÅ træt. Har maks sovet 3 timer i et halvt år. Jeg er meget træt og dagen er meget lang nogen gange. Vi har prøvet med flaske(af mange omgange og typer), men hun vil ikke tage den- så far kan ikke tage over.
Tak for en god brevkasse!
Kærlig hilsen fra en træt familie.