Problemer med at overgive sig til søvnen

19. juni 2017

Kategori:
Alder:
2 år

Problemer med at overgive sig til søvnen

Kære Helen,

Tak for dit svar af mit brev af 27. maj. Jeg har fulgt dine råd, som gav rigtig god mening, og puttet min datter mellem kvart i ni og ni. Inden da har hun fået bad, lidt havregryn og vi har læst bøger og talt om dagen. I det hele taget har vi fået et fint ritual.

Jeg har fået puttetiden ned på ca. 40 min., hvilket er en klar forbedring, men det gør også at hun sover virkeligt sent, og jeg tænker ikke hun får nok søvn. Hun vågner mellem kl. 6 - 6.30, og sover middagslur i ca. 2 timer.
Jeg har lidt svært ved at finde ud af hvornår det er bedst at putte hende, da hun ikke viser tegn på træthed og snildt kunne være oppe til kl. 23 eller længere uden at blive træt eller pjevset. Hun er ikke et barn, der begynder at gnide øjne, ...

Annonce

... tværtimod hygger hun gevaldigt om aftenen.

Hun er et meget beslutsomt og vedholdende barn, og det kommer til udtryk i mange forskellige situationer, bl.a. når hun skal sove. Jeg kan mærke på hende at hun er træt, når hun bliver lagt, men hun kæmper en brav kamp for ikke at falde i søvn. Hun kan ligge stille og være lige ved at sove, og så kæmper hun sig op eller begynder at ligge og synge eller lign. og så går der igen tid før hun ”lægger an til at sove”.

Jeg synes virkelig jeg er kørt fast igen, og kan ikke finde retningen. Jeg synes ikke det fungerer at putte så sent, og samtidig synes jeg, at jeg stadig bruger al for lang tid på at putte.

Jeg ser frem til at høre dine tanker omkring hendes søvn og vores putteritual. På forhånd mange tak!

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 2 mdr.

Måltider og putning

Kære Helen, Tak for nogle rigtig gode råd sidste gang:) Min søn, når han...

11. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Toårig dreng og sproglig støtte

Kære Helen, Tak for din sidste svar. Jeg har nogle spørgsmål igen angående...

5. april 2024 | Bedsteforældre | 2 år

Overnatte hos bedsteforældre

Kære Helen Ja - som overskriften lyder, så går mit spørgsmål på, hvor gamle...

5. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Jeg har en dreng på to år

Kære Helen. Tak for din mail og tak for de rigtig gode råd sidste gang, hvor...

2. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Basker med armene

Hej Helen Er nød til at udtrykke en bekymring, som er kommet på det sidste....

Annonce

Viden om børn:

Hormonbehandling

Hormonbehandling bliver brugt som fertilitetsbehandling, ofte i forbindelse med insemination.

Man giver kvinden hormontabletter som stimulerer kvindens ægløsning, så der modnes flere æg end normalt.

Derudover kontrollerer man kvindens ægløsningstidspunkt, ved hjælp af hormon-indsprøjtning, så man kan afpasse tidspunktet fuldstændig med samleje eller insemination.

Læs mere i Babylex

Tidlig født

Når børn bliver født før termintidspunktet taler man om for tidlig fødsel. En graviditet varer normalt ca 40 uger.

Børn der er født mellem uge 33 og uge 37, betegnes ofte "moderat tidlig født". Disse børn er altså født mellem 3-8 uger for tidligt.

Børn der er født mellem uge 29 og uge 32, betegnes normalt som "meget tidligt født". Disse børn er født mellem 9-12 uger for tidligt.

Børn der er født før uge 29, betegnes normalt som "extremt tidligt...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og opdragelse, som giver dig praktiske råd til alt det, der er så svært.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen

Tusinde tak for dit fantastiske svar til vores lille familie sidst. Det hjalp virkelig på natten at give ham en fast rytme i dagstimerne.

Tak fra Hannibals mor