Hvordan lærer jeg ham at falde i søvn uden flaske

13. juni 2017

Kategori:
Alder:
18 mdr.

Hvordan lærer jeg ham at falde i søvn uden flaske

Kære Helen.

Jeg skriver i håb om, at kunne få hjælp til, at få min søn på snart halvandet år til at falde i søvn uden flaske.

Vi har altid haft lidt problemer med søvn om natten, så da det ritual med flaske som vi har nu har virket, har det været rart at få lidt ro på omkring søvn. Men nu er han ved at være stor, og så er der opstået et nyt "problem" som er, at han vågner kort tid efter han er faldet i søvn og græder længe, hvorefter han er lys vågen. Problemer er jo så, at han skal have mælk for at falde i søvn igen og det kan godt bliver til et par flasker.

Jeg ved simpelthen ikke hvordan jeg skal få ham til at falde i søvn selv, jeg har trappet ned i mængden af mælk, de sidste par uger, fra 220 ml til 160 ml, men dette nytter jo ikke meget når han vågner og får mere.

Vores aftener ser således ud:

17.15/17.30 aftensmad
17.30-18.15 hygge og leg - så roligt som muligt, han har meget krudt på dette ...

Annonce

... tidspunkt.
18.15-18.35 bad
19.00/19.15 (hvis han ikke har spist så meget til aftensmad får han lidt havregrød) vi siger godnat til bamser, legetøj og katten, han lægges i seng, svøbt i dynen med nusseklud og flaske (han bruger ikke sut), jeg læser godnat historie i ca. 10 min. For det meste slipper han flasken når der ikke er mere i, lægger sig om på siden og falder i søvn. Så snart jeg lægger ham begynder han at græde, indtil jeg giver ham flasken.

Han vågner op til flere gange om natten, hvor han ikke får mælk, nogle gange må jeg vugge ham i søvn. Hans far kan ikke trøste ham om natten, han bliver mere ked af det når han ser ham, men det er også oftes mig der putter ham, da hans far arbejder til sent - så jeg tænker det måske kan hænge sammen?

Om dagen er han glad, har masser af krudt og spiser og sover godt - han sover ude i barnvognen.

Håber du har gode råd til, hvordan jeg lærer ham at falde i søvn selv.

Med venlig hilsen
J

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

9. marts 2024 | Sovevaner | 17 mdr.

Sove i egen seng - 17 mdr.

Hej Helen, Tak for dit svar til min forrige besked angående vores søn som...

2. februar 2024 | Kost og ernæring | 17 mdr.

Tynd mave?

Hej Helen. Vores datter på 17 måneder har ofte meget tynd afføring, og...

15. januar 2024 | Opdragelse | 21 mdr.

Rutiner og weekend

Kære Helen Tak for dit svar og gode råd angående mad og svingende appetit....

13. januar 2024 | Sovevaner | 15 mdr.

Tidlige morgener - 15 mdr.

Kære Helen Jeg skriver til dig fordi jeg håber du kan hjælpe et par...

3. januar 2024 | Kost og ernæring | 21 mdr.

Nedsat appetit? - 21 mdr.

Kære Helen Godt nytår. Åh, det der med mad. H er en skøn lille...

Annonce

Viden om børn:

Strømper

Strømper skal passe til barnets fod og gerne være en lille smule længere.

Til de spæde børn, kan man købe frotté strømper som er dejligt bløde og med næsten ingen elastik og dermed ikke noget, som strammer.

Strømper kan være af uld, bomuld eller af et blandingsprodukt og det kan være en god idé at medtænke, hvad materiale du vælger at købe strømper i. Til børn der sveder meget, kan uld være en fordel. Det samme gælder om vinteren, hvis dit barn f.eks. skal have...

Læs mere i Babylex

Quinoa

Quinoa er en plante, der vokser både vildt og dyrket. I Danmark kan den købes i supermarkedet og sælges her både som mel, flager og gryn. Den minder om hirse eller ris og kan indgå i madlavningen som alternativ til kartofler, ris og pasta.

Quinoaflager kan bruges til grød og indeholder ikke gluten, hvorfor quinoagrød kan gives før 6 måneders alderen. Det anbefales at man generelt varierer mellem forskellige grødtyper til børn. Quinoagrød har en lidt "fnugget konsistens" og smager...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om amning og flaske, hjæper dig med at få et mæt og tilfreds barn.

Det siger medlemmerne ...

Hej

Så er Viggas mor på banen igen og sidder her med smil på læben og tænker over at du fik ret igen..... du har en fantastisk brevkasse og jeg ville være helt lost uden den :))

Tak for en dejlig brevkasse og undskyld jeg ikke kan gøre mine breve kortere :))

Med venlig hilsen
Viggas mor