Brev:
Problemer med søvn - 19 måneder
12. juni 2017
Alder:
19 mdr.
Problemer med søvn - 19 måneder
Kære Helen.
Jeg skriver fordi jeg efterhånden begynder at tro at vores kære søn først lære at sove en hel nat når han er 15 år gammel.
Som lille var han hurtig om at få tunet ind på nat og dag. Vi har siden han var 4+ måneder kørt det samme putteritual, med bad (hver 2. dag), nattøj, børste tænder, i seng med nusseklud, en godnatsang og så godnatkys og sov godt. Han har altid faldet hurtigt i søvn og uden de store udfordringer.
Omkring 7 mdrs alderen sov han igennem og gjorde det hver eneste nat indtil natten inden hans 1 års fødselsdag hvor han blev syg med influenza og siden der har han nok sovet igennem små 10 gange.
Han er en dreng der forstår UTROLIGT meget og er meget opmærksom. Han husker sagtens ting der er sket for 3-4 uger siden, små hverdagsting. Han er yderst velartikuleret og snakker ofte i lange sætninger, taget hans alder i betragtning.
Han har for nyligt haft høj feber i flere dage i streg hvor han så fik konstateret mellemøresbetændelse på begge øre. Han kom i penicillinbehandling og han siger ikke længere at han har ondt i ørene.
Han vågner første gang ved 21.00 tiden og tager vi ham ikke ind i hans slyngevugge der, så vågner han igen og igen - hvis vi prøver at få ham til at falde i søvn i sin egen seng efter de 2-3 opvågninger i egen seng, så får han en sammensmeltning af ulykkelighed og kigger på os som om vi har gjort ham ondt.
Kommer han ind i sin slyngevugge, så sover han natten igennem uden opvågning. Jeg har snakket med flere børne-fysioterapeuter, nogen siger at han ikke må sove en hel nat i en slyngevugge, andre siger at det er helt okay. Ved du om det rent faktisk kan skade ham at sove i den i mange timer af gangen?
Er der noget vi kan gøre for at arbejde hen imod en god nat i egen seng?
Det var alt herfra.
Tak for en fantastisk brevkasse!
De bedste hilsner
Sams Mor