Problemer med søvn - 19 måneder

12. juni 2017

Kategori:
Alder:
19 mdr.

Problemer med søvn - 19 måneder

Kære Helen.

Jeg skriver fordi jeg efterhånden begynder at tro at vores kære søn først lære at sove en hel nat når han er 15 år gammel.

Som lille var han hurtig om at få tunet ind på nat og dag. Vi har siden han var 4+ måneder kørt det samme putteritual, med bad (hver 2. dag), nattøj, børste tænder, i seng med nusseklud, en godnatsang og så godnatkys og sov godt. Han har altid faldet hurtigt i søvn og uden de store udfordringer.

Omkring 7 mdrs alderen sov han igennem og gjorde det hver eneste nat indtil natten inden hans 1 års fødselsdag hvor han blev syg med influenza og siden der har han nok sovet igennem små 10 gange.

Han er en dreng der forstår UTROLIGT meget og er meget opmærksom. Han husker sagtens ting der er sket for 3-4 uger siden, små hverdagsting. Han er yderst velartikuleret og snakker ofte i lange sætninger, taget hans alder i betragtning.

Han har for nyligt haft høj feber i flere dage i ...

Annonce

... streg hvor han så fik konstateret mellemøresbetændelse på begge øre. Han kom i penicillinbehandling og han siger ikke længere at han har ondt i ørene.

Han vågner første gang ved 21.00 tiden og tager vi ham ikke ind i hans slyngevugge der, så vågner han igen og igen - hvis vi prøver at få ham til at falde i søvn i sin egen seng efter de 2-3 opvågninger i egen seng, så får han en sammensmeltning af ulykkelighed og kigger på os som om vi har gjort ham ondt.
Kommer han ind i sin slyngevugge, så sover han natten igennem uden opvågning. Jeg har snakket med flere børne-fysioterapeuter, nogen siger at han ikke må sove en hel nat i en slyngevugge, andre siger at det er helt okay. Ved du om det rent faktisk kan skade ham at sove i den i mange timer af gangen?

Er der noget vi kan gøre for at arbejde hen imod en god nat i egen seng?

Det var alt herfra.

Tak for en fantastisk brevkasse!

De bedste hilsner

Sams Mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

9. marts 2024 | Sovevaner | 17 mdr.

Sove i egen seng - 17 mdr.

Hej Helen, Tak for dit svar til min forrige besked angående vores søn som...

5. februar 2024 | Sovevaner | 22 mdr.

Rutiner og weekend, del 2 - Lur

Kære Helen Tak for dit svar på mit forrige brev. Det er rigtig godt at...

2. februar 2024 | Kost og ernæring | 17 mdr.

Tynd mave?

Hej Helen. Vores datter på 17 måneder har ofte meget tynd afføring, og...

15. januar 2024 | Opdragelse | 21 mdr.

Rutiner og weekend

Kære Helen Tak for dit svar og gode råd angående mad og svingende appetit....

3. januar 2024 | Kost og ernæring | 21 mdr.

Nedsat appetit? - 21 mdr.

Kære Helen Godt nytår. Åh, det der med mad. H er en skøn lille...

Annonce

Viden om børn:

Brok (hernie)

Et barn der buler lidt ud ved navlen, har sandsynligvis navlebrok. Udposningen er typisk på størrelse med en hasselnød, men den kan også blive stor som en valnød.

Navlebrok er ikke farligt, og det forsvinder ofte før barnet er blevet 2 år. Det giver sjældent gener, men det kan sætte sig fast og give smerter - i disse tilfælde skal brokket skubbes på plads enten af forældrene eller af lægen.

Hvis navlebrokket ikke forsvinder af sig selv, vil man ofte vælge at...

Læs mere i Babylex

Øjenbetændelse

Øjenbetændelse kaldes også conjunctivitis. Det er betændelse i øjets bindehinde, som dækker indersiden af øjenlåget og det hvide af øjet.

Der er to former for øjenbetændelse - en mild og en svær.

Den milde øjenbetændelse opstår ofte hos forkølede børn. Øjet bliver let rødt, det løber i vand, og der kommer "gule klatter" i øjenkrogen, især efter søvn. Denne form for øjenbetændelse skyldes virus, som kun er lidt smitsom, og børn med denne form for øjenbetændelse må...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og søvn som er sprængfyldt med praktiske råd om hvordan du får dit barn til at sove.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Mange tak for dit svar. Vi brugte alle dine råd i går, og Oscar endte med at sove fra 23, hvor han selv vågnede for mad og helt indtil 04.45, så jeg er lykkelig! Nu må vi bare blive ved, og så skal det forhåbentlig nok gå ...

Tak fra Maja
Mor til Oscar på 7 måneder