Sover lidt og sover uroligt

4. juni 2017

Kategori:
Alder:
6 mdr.

Sover lidt og sover uroligt

Kære Helen

Vores søn på 6 måneder er begyndt at sove meget lidt og uroligt om natten. Han vågner hver time og det eneste der kan få ham til at falde til ro er ved at gå rundt med ham i favnen. Det er meget trættende og vi holder ikke til det længere.

Vi har prøvet at trøste ved at gi sutten og holde en hånd på ham men han græder (nogle gange meget voldsomt) og bliver ved indtil han bliver taget op. Nogle nætter ender det med at vi tager ham ind i stuen i sin Slyngevugge for at vi kan få lidt ro og slappe af i armene. Men det er jo bare en ny dårlig vane og jeg tænker ikke at der går lang tid før han vokser ud af den alligevel.

Jeg har tidligere skrevet til dig ang putningen til natten da vi går rundt med ham i favnen og vugger ham i søvn. Du skrev at vi kunne prøve op ned metoden hvilket vi gjorde men han blev desværre forvirret og meget mere ked af det så vi til sidst opgav. Har du andre forslag til hvad vi kan gøre for at han kan lære at falde i søvn uden bevægelse?

Vores søn græder meget når han er træt og det resulterer i at han græder meget hver gang han skal sove og kan ligesom ikke finde roen til at overgive sig til søvnen. Vi har prøvet ...

Annonce

... alt efterhånden synes jeg men intet virker. Vi håber snart at vi kan finde en løsning på det som vi alle kan holde til i længden.

Vores dag ser nogenlunde sådan her ud

Kl 6 står op og ammes (overvejer et ekstra skemåltid her i stedet for amning)
Kl 7.30-8 ammes og puttes. Sover ca 45 min - 1,5 time
Kl. Ca 9 vågner. Havregrød med frugt og vand af kop
Kl ca 11.30 ammes og puttes.vi arbejder på en længere lur her. Gerne 2 timer.
Kl 13.30 grød og vand af kop
Kl ca 16 ammes og puttes. Sover ca 45 min
Kl 18 grød og vand af kop
Kl 19.30-20 ammes. puttes til nat
Sen aften- ammes
Midt nat- ammes
Tidlig morgen- ammes

Han får grød da han afviser sin grøntsagsmos så lige nu forsøger vi os med grøntsags topping på grøden og håber han vænner sig til smagen. Han får i løbet af dagen lidt frugt i hånden og tænker vi begynder på lidt brød i hånden også. Han har tidligere fået en flaske Mme til nat men han er begyndt pludselig at afvise flasken men det fungerede godt.

Vi er meget opmærksomme på at han bliver gjort træt i sin vågenperiode, både mentalt og fysisk da han kræver meget stimuli og skal beskæftiges hele tiden.

Jeg håber du kan hjælpe os :-)

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

24. marts 2024 | Sovevaner | 5 mdr.

Sove på maven - 5 måneder

Hej Helen Jeg skriver, fordi vores datter er begyndt at trille om på maven,...

18. marts 2024 | Udvikling | 5 mdr.

Baby støtter ikke på benene?

Kære Helen Min dreng er nu 5 måneder gammel og jeg undrer mig over, at han...

16. marts 2024 | Kost og ernæring | 5 mdr.

Spiser min datter nok?

Hej Helen Jeg har en datter, der er født den 22. september 2023, så hun er 5...

14. marts 2024 | Sovevaner | 5 mdr.

Søvnbehov og fordeling

Hej Helen Jeg har en søn på 5 måneder, som næsten altid har haft en rigtig...

14. marts 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Kold modermælkserstatning

Hej Helen Bare et kort spørgsmål fra mig denne gang. Min lille pige er nu...

Annonce

Viden om børn:

Nysgerrighed børn

At være nysgerrig er den egenskab, der giver barnet nye erfaringer, og dermed får barnet til at udvikle sig og blive mere intelligent. Små børn er født som små forskere, der er rigtig gode til at undre sig over ting de møder og være nysgerrige på den verden, der omgiver dem.

Et barn skal derfor ikke stoppes i at udforske verden, men skal have lov til at undersøge og bibeholde sit naturlige anlæg for nysgerrighed. Det lille barn skal således opfordres til at føle, gribe, smage og...

Læs mere i Babylex

Klip i mellemkødet (Episiotomi)

I forbindelse med en fødsel kan det være nødvendigt at klippe kvinden i mellemkødet så barnet bedre kan komme ud. Dette kaldes en episiotomi og jordemoderen klipper i det stykke der er mellem skeden og endetarmsåbningen. Man kan også briste spontant.

Uanset om man brister eller bliver klippet, så vil man blive syet sammen, for at såret gror rigtig sammen igen.

Det er altid vigtigt at skylle såret efter hvert toiletbesøg den første tid efter fødslen, for at undgå...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og søvn som er sprængfyldt med praktiske råd om hvordan du får dit barn til at sove.

Det siger medlemmerne ...

Selvfølgelig har jeg en tilknyttet kommunal sundhedsplejerske, men jeg er super glad for mit medlemskab hos NetSundhedsplejerkse.dk, da der dukker mange spørgsmål op i løbet ugen med en lille ny og jeg kan kun anbefale det.

Camilla Martin