Brev:
Sover lidt og sover uroligt
4. juni 2017
Alder:
6 mdr.
Sover lidt og sover uroligt
Kære Helen
Vores søn på 6 måneder er begyndt at sove meget lidt og uroligt om natten. Han vågner hver time og det eneste der kan få ham til at falde til ro er ved at gå rundt med ham i favnen. Det er meget trættende og vi holder ikke til det længere.
Vi har prøvet at trøste ved at gi sutten og holde en hånd på ham men han græder (nogle gange meget voldsomt) og bliver ved indtil han bliver taget op. Nogle nætter ender det med at vi tager ham ind i stuen i sin Slyngevugge for at vi kan få lidt ro og slappe af i armene. Men det er jo bare en ny dårlig vane og jeg tænker ikke at der går lang tid før han vokser ud af den alligevel.
Jeg har tidligere skrevet til dig ang putningen til natten da vi går rundt med ham i favnen og vugger ham i søvn. Du skrev at vi kunne prøve op ned metoden hvilket vi gjorde men han blev desværre forvirret og meget mere ked af det så vi til sidst opgav. Har du andre forslag til hvad vi kan gøre for at han kan lære at falde i søvn uden bevægelse?
Vores søn græder meget når han er træt og det resulterer i at han græder meget hver gang han skal sove og kan ligesom ikke finde roen til at overgive sig til søvnen. Vi har prøvet alt efterhånden synes jeg men intet virker. Vi håber snart at vi kan finde en løsning på det som vi alle kan holde til i længden.
Vores dag ser nogenlunde sådan her ud
Kl 6 står op og ammes (overvejer et ekstra skemåltid her i stedet for amning)
Kl 7.30-8 ammes og puttes. Sover ca 45 min - 1,5 time
Kl. Ca 9 vågner. Havregrød med frugt og vand af kop
Kl ca 11.30 ammes og puttes.vi arbejder på en længere lur her. Gerne 2 timer.
Kl 13.30 grød og vand af kop
Kl ca 16 ammes og puttes. Sover ca 45 min
Kl 18 grød og vand af kop
Kl 19.30-20 ammes. puttes til nat
Sen aften- ammes
Midt nat- ammes
Tidlig morgen- ammes
Han får grød da han afviser sin grøntsagsmos så lige nu forsøger vi os med grøntsags topping på grøden og håber han vænner sig til smagen. Han får i løbet af dagen lidt frugt i hånden og tænker vi begynder på lidt brød i hånden også. Han har tidligere fået en flaske Mme til nat men han er begyndt pludselig at afvise flasken men det fungerede godt.
Vi er meget opmærksomme på at han bliver gjort træt i sin vågenperiode, både mentalt og fysisk da han kræver meget stimuli og skal beskæftiges hele tiden.
Jeg håber du kan hjælpe os :-)