Brev:
Vågenperiode i 3 måneders alderen
2. juni 2017
Alder:
3 mdr.
Vågenperiode i 3 måneders alderen
Hej Helen.
Vores søn er godt 3 måneder gammel og jeg har lige læst det afsnit i din bog 'Børn og Søvn', som passer til netop 3 måneders alderen. Her skriver du blandt andet at barnet begynder at være mere vågent og at der ofte i løbet af en dag er flere vågne perioder på 2-3 timer.
Jeg ved at alle børn er forskellige, men vores søn er simpelthen stadig total mør og max. putteklar efter 5 kvarter. I hans vågne perioder spiser han selvfølgelig, og derefter hygger vi ofte på puslebordet med sange og berøring. Vi laver lege som stimulerer balancen, vi leger på legetæppet, og så er der lidt tid som foregår alene på tæppet eller korte perioder i en skråstol, men mor er i bad, spiser mad eller hjælper den store med noget.
Når han puttes går der som regel ikke mere end 5-10 min., før han putter hovedet i nussekluden ved hans ene kind og sover. Selvom jeg nu er blevet mor for anden gang og er mere afslappet med mange ting, så bekymrer det mig alligevel lidt, at han ikke holde sig vågen mere end max 1,5 time. Skal jeg mon være bekymret?
Bedste hilsner
Nina