Svært ved at sove - 8 mdr.

2. juni 2017

Kategori:
Alder:
8 mdr.

Svært ved at sove - 8 mdr.

Hej igen Helen

Og tak for dit brev ang E's søvn. Jeg prøver at indføre en del af det men har fortsat store problemer med at få hende til at sove sammenhængende om natten. Også putningen til aften strækker sig over meget lang tid..

Mit største problem er om natten. Over de sidste mange da dage er hun vågnet kl 1+2+3 og igen kl 5.30 og vågnet kl 6.30 hvor jeg ikke kan få hende til at sove mere.

Der er ingen tvivl om at hun finder stor tryghed ved brystet. Om natten sover hun i sin juniornest i egen seng ved siden af vores. Hun ammes til nat kl 22-23 og kl 1 prøver jeg så om hun kan tage sutten i sengen. Det lykkes ikke så jeg prøver at sidde med hende med sutten og til sidst måjeg ty til amning da hun er meget ulykkelig.
Det samme gentager sig kl 2 og 3. Kl 5.30 tager jeg hende over til mig i sengen og ligger ned og ammer hende da jeg bare er så træt..

Jeg kan om morgenen mærke at jeg har meget ømme brystvorter, det gør ret ondt.
Jeg er nu nået dertil at jeg bare gerne vil ud af amningen. Jeg ønsker ikke at stoppe fra den ene dag til den anden men jeg har ikke lyst til at det skal fylde så meget.
Jeg tænker derfor om jeg kan prøve at give hende flaske når hun vågner om natten? Jeg er dog ikke sikker på ...

Annonce

... at det er det hun vil have men jeg er nødt til at prøve noget andet.

Dagen ser pt sådan ud:
6.30 står op. Spiser kun sparsomt morgen mad. Under 1/2 dl
8.15 E er mega træt og jeg må putte hende i barnevognen. Her lykkes det nogle gange at hun selv falder i søvn eller at jeg bare vipper lidt med barnevognen.
E sover 1 1/2- 2 timer.
10 får frugt og lidt brød
11.30 får grøntsagsmos + lidt brød +
Bad
Ammes
12.30 puttes i barnevogn. Sover oftest 45 min. Hvis jeg hurtigt triller med barnevognen sover hun videre ca 45 min mere. Hvis ikke er hun nødt til at få en lur sidst på eftermiddagen.
Kl 14.30-15 grød og frugt
Kl 17.30-18 grøntsagsmos + brød (jeg kan bedst få hende til at spise hvis hun selv kan tage lidt brød eller lignende ved siden af.
Kl 19 puttes med bryst inden.
Jeg prøver at få hende til at sutte videre på sutten nær hun er ved at være færdig ved brystet men tænker at det måske er bedre at hun er bevidst om at hun lægges i egen seng med sut? Ellers sover hun jo nærmest når jeg lægger hende.
Kl 22-23 ammes

Det skal siges at hun ellers er en skøn, meget nysgerrig og kvik pige :) Men jeg håber at du kan hjælpe mig lidt videre da jeg føler at vi er rimelig låst fat i situationen.

Hilsen E´s mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Min pige vil ikke spise

Hej Helen! Så er det blevet min tur til at skrive til dig:) Min pige, som...

Yoghurt produkter til baby

Kære Helen Vi er flere i mødregruppen, som er meget glade for de forskellige...

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

Annonce

Viden om børn:

Portionsstørrelse børn

Det er meget forskelligt, hvor meget det enkelte barn spiser. Nogle børn spiser meget, og andre børn spiser mindre. Der er også forskel på børns appetit, som kan svinge alt efter tidspunktet på dagen.

Børn skal have lov til at regulere deres behov for mad. Det lille barn skal have lov til at die ved brystet, når det viser behov, og børn der får flaske, skal på samme måde have lov til at selvregulere. Barnet må ikke presses til at tømme hele flasken - og omvendt - hvis barnet...

Læs mere i Babylex

Downs syndrom

Downs syndrom er også det man kalder trisomi 21 eller mongolisme.

Alle gravide tilbydes i dag en undersøgelse af risikoen for Downs syndrom hos fostret. Kvinder kan på baggrund at denne undersøgelse vælge om de vil have en abort. Det betyder at antallet af børn født med downs syndrom er faldet meget de sidste år.

Børn med Downs Syndrom er ligeså forskellige, som alle andre børn er det og derfor er nogle mere påvirkede af deres kromosomfejl end andre. Som forældre...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og sygdom, som giver dig ro og overblik, når dit barn har det dårligt.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusind tusind tak for dine mange professionelle og anvendelige svar. De har været os til rigtig stor gavn og hjulpet til at stå på egne ben.

Tak for denne brevkasse, som er fantastisk

Hilsen Theas mor og far