Brev:
Svært ved at sove - 8 mdr.
2. juni 2017
Alder:
8 mdr.
Svært ved at sove - 8 mdr.
Hej igen Helen
Og tak for dit brev ang E's søvn. Jeg prøver at indføre en del af det men har fortsat store problemer med at få hende til at sove sammenhængende om natten. Også putningen til aften strækker sig over meget lang tid..
Mit største problem er om natten. Over de sidste mange da dage er hun vågnet kl 1+2+3 og igen kl 5.30 og vågnet kl 6.30 hvor jeg ikke kan få hende til at sove mere.
Der er ingen tvivl om at hun finder stor tryghed ved brystet. Om natten sover hun i sin juniornest i egen seng ved siden af vores. Hun ammes til nat kl 22-23 og kl 1 prøver jeg så om hun kan tage sutten i sengen. Det lykkes ikke så jeg prøver at sidde med hende med sutten og til sidst måjeg ty til amning da hun er meget ulykkelig.
Det samme gentager sig kl 2 og 3. Kl 5.30 tager jeg hende over til mig i sengen og ligger ned og ammer hende da jeg bare er så træt..
Jeg kan om morgenen mærke at jeg har meget ømme brystvorter, det gør ret ondt.
Jeg er nu nået dertil at jeg bare gerne vil ud af amningen. Jeg ønsker ikke at stoppe fra den ene dag til den anden men jeg har ikke lyst til at det skal fylde så meget.
Jeg tænker derfor om jeg kan prøve at give hende flaske når hun vågner om natten? Jeg er dog ikke sikker på at det er det hun vil have men jeg er nødt til at prøve noget andet.
Dagen ser pt sådan ud:
6.30 står op. Spiser kun sparsomt morgen mad. Under 1/2 dl
8.15 E er mega træt og jeg må putte hende i barnevognen. Her lykkes det nogle gange at hun selv falder i søvn eller at jeg bare vipper lidt med barnevognen.
E sover 1 1/2- 2 timer.
10 får frugt og lidt brød
11.30 får grøntsagsmos + lidt brød +
Bad
Ammes
12.30 puttes i barnevogn. Sover oftest 45 min. Hvis jeg hurtigt triller med barnevognen sover hun videre ca 45 min mere. Hvis ikke er hun nødt til at få en lur sidst på eftermiddagen.
Kl 14.30-15 grød og frugt
Kl 17.30-18 grøntsagsmos + brød (jeg kan bedst få hende til at spise hvis hun selv kan tage lidt brød eller lignende ved siden af.
Kl 19 puttes med bryst inden.
Jeg prøver at få hende til at sutte videre på sutten nær hun er ved at være færdig ved brystet men tænker at det måske er bedre at hun er bevidst om at hun lægges i egen seng med sut? Ellers sover hun jo nærmest når jeg lægger hende.
Kl 22-23 ammes
Det skal siges at hun ellers er en skøn, meget nysgerrig og kvik pige :) Men jeg håber at du kan hjælpe mig lidt videre da jeg føler at vi er rimelig låst fat i situationen.
Hilsen E´s mor