Aftenrutine - 4 mdr.

1. juni 2017

Kategori:
Alder:
4 mdr.

Aftenrutine - 4 mdr.

Hej Helen

Jeg vil egentlig bare høre din mening om vores putterutine.

Vores datter på 4 mdr kommer altid i seng mellem 19 og 20 (sådan har det været i halvanden måned nu) og står op ved 7-tiden.

Vores putterutine foregår sådan her:
- Ren ble og nattøj
- Godnat til far
- Ind i dobbeltsengen, hvor hun bliver lagt med sin nusseklud (den sover hun også med om dagen)
- Amme liggende imens jeg synger Mester Jakob (synger jeg også ved lurene om dagen)
- Får sin sut, når hun er færdig med at spise.

Herefter bliver jeg ved hende indtil hun sover. Nogle gange falder hun i søvn med det samme og andre gange skal jeg lige være ved hende i 10-15 minutter. Her ligger jeg og siger "ssssh" og ...

Annonce

... "sååååh".

Når jeg så selv går i seng, bliver hun rykket over i sin bedside.
Jeg har overvejet, at lægge hende over i sin bedside når hun er færdig med at spise og lade hende lade i søvn der. Hun er dog ikke mærket af at vågne op i bedsiden kontra vores seng.

Hvornår "forventer" man, at børn kan falde i søvn af sig selv? Altså hvor jeg lægger hende i seng, siger godnat og går ud. Når vi skal over på den her model, hvornår og hvor skal jeg så amme hende? I sofaen og så ind i seng? Eller stadig i soveværelset, så over i sengen hvorefter jeg går ud? Synes selv nr 2 giver mest mening, fordi hun jo er vant til at blive ammet til nat i soveværelset..

Glæder mig til dine svar.

Hilsen Jeanne

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

Lære at drikke vand

Hej Helen. Jeg har en søn på 5½ måned, som er begyndt med skemad. Han får...

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

Annonce

Viden om børn:

Fødsel

En graviditet varer normalt 40 uger, men naturen er ikke altid sådan, og nogle gange går fødslen igang før, andre gange senere. Føder du mellem uge 37+0 og 41+6 siger man, at du har født til tiden.

Mange kvinder oplever plukveer i graviditeten. Det er sammentræninger af musklerne i livmoderen, og det er måden, at livmoderen forbereder sig til fødslen på. I starten er disse sammetræninger uregelmæssige, men i takt med at fødslen nærmer sig, bliver sammentrækningerne mere...

Læs mere i Babylex

Amning og sex

Når du ammer og dit bryst er fyldt med mælk, så vil det være helt naturligt at brystet lækker eller direkte sprøjter med mælk, hvis du bliver seksuelt stimuleret.

Brysterne kan også være følsomme på en anden måde, end hvis du ikke ammer. De kan være mere ømme og mere spændte, brystvorterne kan også gøre ondt.

Det er heller ikke unormalt at man oplever brystet meget anderledes, når det pludselig tjener som næringskilde for ens barn. Nogle kvinder (og også mænd)...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om amning og flaske, hjæper dig med at få et mæt og tilfreds barn.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Når jeg føler mig dum, så skriver jeg til dig, hvor saglighed, oplysthed og empati mødes på det smukkeste. Tak for det!

Hilsen
Mor på 39