Søvn indenfor kontra udenfor

25. maj 2017

Kategori:
Alder:
2 mdr.

Søvn indenfor kontra udenfor

Kære Helen

Tak for alle din gode svar på små og store spørgsmål - det er en stor hjælp.

Jeg har et par søvn-spørgsmål vedrørende lillesøster på to måneder.
Hun sover allerede rimelig stabilt i faste intervaller:

Kl.20.30-mellem 07.30/08.00 afbrudt af amning kl 22.30, kl 2.30, kl 5 og eventuelt en lille slat kl 06.30.

Lur 1 kl 09.30-10.30
Lur 2 kl 12.00-14.30/15.00
Lur 3 kl 16.30-17.15
Lur 4 kl 18.30-19.00

Så alt i alt synes jeg at hun sover ganske flot og meget og er nem at få til at sove - hun kan dog max holde halvanden time så er hun meget træt. Er det stadig normalt når man er to måneder?

Desuden vil jeg gerne have at ...

Annonce

... hun får lure i barnevogn men det er ligesom at hun kun kan sove max 1 time i barnevogn, så vågner hun og kan ikk sove mere selvom jeg prøver at få hende til at sove igen.

Derfor har jeg indført at de lure, som jeg ved er relativt korte bliver i barnevogn (ca 2 pr dag) mens den lange middagslur foregår indenfor i et køligt soveværelse. Det fungerer rigtig godt her og nu men jeg er lidt bange for at skyde mig selv i foden så hun aldrig lærer at sove lange lure i sin barnevogn. Så når hun bliver feks 1 år så vil hun ikke sove sin middagslur i sin barnevogn. Hvad tænker du om det- gør vi os selv en bjørnetjeneste?

Med venlig hilsen
den glade mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

16. marts 2024 | Amning | 1 mdr.

Væskebehov under amning

Kære Helen Vores lille dreng er nu 5 uger gammel, og jeg synes det går...

7. januar 2024 | Kost og ernæring | 2 mdr.

Flaskegivning liggende

Hej Helen Rigtig godt nytår til dig og din familie! Nu er det blevet min tur...

Annonce

Viden om børn:

Passiv rygning og børn

Små børn er særligt sårbare overfor passiv rygning, da deres organer endnu ikke er færdigudviklede.

Vi ved i dag at børn, som udsættes for passiv rygning, bliver oftere syge, og ofte også rammes hårdere af sygdomme. Børn, som udsættes for passiv rygning, har langt større risiko for at udvikle astmatisk bronkitis, astma, lungebetændelse og mellemørebetændelse.

Undersøgelser viser også at børn, som udsættes for passiv rygning i fostertilstanden og efter fødslen, vil...

Læs mere i Babylex

Frysning af babymad

Du kan fryse grøntsagsmos, frugt- og bærmos ned i mindre portioner. Rens grøntsager og frugter grundigt, kog sammen med lidt vand i en tykbundet gryde, blend med kogevandet og frys ned.

Mosen bør kommes i små bægre, der er beregnet til frysning af babymad og som er fri for skadelige stoffer.

Når grøntsags- eller frugtmosen skal bruges, bør den optøs direkte i gryden. Derved bevares vitaminer og mineraler bedst.

Grøntsagsmos kan du med fordel fryse...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Ja, så sætter jeg mig endelig ned og skriver et brev til dig :o)

Jeg har fulgt med i din fantastiske brevkasse fra før min datter, på snart 11 mdr, blev født og har tit kunne bruge et råd på vejen af dig, men det er som sagt først nu, at jeg får sat mig ned og skriver selv. Købte endda også din bog, selvom den (desværre) først udkom da min datter vist var ved at være en 4-5 måneder ;o) Ja, jeg betegner mig faktisk som lidt af en fan, he-he ;o)

Mange hilsner (og ja, jeg har altså også lyst til at give et knus) fra "Mor"