Brev:
Søvn indenfor kontra udenfor
25. maj 2017
Alder:
2 mdr.
Søvn indenfor kontra udenfor
Kære Helen
Tak for alle din gode svar på små og store spørgsmål - det er en stor hjælp.
Jeg har et par søvn-spørgsmål vedrørende lillesøster på to måneder.
Hun sover allerede rimelig stabilt i faste intervaller:
Kl.20.30-mellem 07.30/08.00 afbrudt af amning kl 22.30, kl 2.30, kl 5 og eventuelt en lille slat kl 06.30.
Lur 1 kl 09.30-10.30
Lur 2 kl 12.00-14.30/15.00
Lur 3 kl 16.30-17.15
Lur 4 kl 18.30-19.00
Så alt i alt synes jeg at hun sover ganske flot og meget og er nem at få til at sove - hun kan dog max holde halvanden time så er hun meget træt. Er det stadig normalt når man er to måneder?
Desuden vil jeg gerne have at hun får lure i barnevogn men det er ligesom at hun kun kan sove max 1 time i barnevogn, så vågner hun og kan ikk sove mere selvom jeg prøver at få hende til at sove igen.
Derfor har jeg indført at de lure, som jeg ved er relativt korte bliver i barnevogn (ca 2 pr dag) mens den lange middagslur foregår indenfor i et køligt soveværelse. Det fungerer rigtig godt her og nu men jeg er lidt bange for at skyde mig selv i foden så hun aldrig lærer at sove lange lure i sin barnevogn. Så når hun bliver feks 1 år så vil hun ikke sove sin middagslur i sin barnevogn. Hvad tænker du om det- gør vi os selv en bjørnetjeneste?
Med venlig hilsen
den glade mor