Brev:
Vågner tidligt, men vil ikke sove videre
23. maj 2017
Alder:
6 mdr.
Vågner tidligt, men vil ikke sove videre
Hej Helen,
Min søn vågner stadig en gang i mellem om natten, de fleste nætter går det rigtig godt og over alt forventning. Han bliver lagt kl. 20 hvor han får sutten, men inden han sover er den ude – nogle dage snakker han lidt og leger inden han sover, men jeg går ud fra værelset så snart jeg har giver ham flakse og sagt godnat.
Kl. 23.30 vågner han og får sutten, omkring kl. 04/05 vågner han og søger bryst, her spiser han typisk ikke ret meget. Nogle dage sover han videre til kl. 7/8 stykker.
Mit spørgsmål går på hvad jeg skal gøre når han vågner tidlig morgen (kl. 04/05), jeg synes tit han vågner af at blive taget op, ammet og lagt igen. Han er tydligt stadig træt og nogle dage tager jeg ham med ind i min seng, ammer ham igen til han sover.
Er det en dårlig vane? Han har jo kæmpet lidt med at han gerne vil bruge mig, som sut og han sover bare så godt nu efter han er kommet ind på sit eget værelse. Jeg frygter at han bliver glad for at have mig som sut igen og derfor begynder at vågne tidligere i stedet for senere.
Han bliver ammet om dagen men får flaske om aftenen, jeg er i tvivl om det ville være bedre at give en flaske tidlig morgen, da den kan gives nede i tremmesengen, så han ikke flyttes og vågner – eller er det også en dårlig vane?
Med venlig hilsen
Kris