Våd af sved og gråd om natten - 15 mdr.

11. maj 2017

Kategori:
Alder:
15 mdr.

Våd af sved og gråd om natten - 15 mdr.

Hej Helen,

Jeg er ked af, at jeg lige skriver 3. brev på kort tid, men i denne rivende udvikling vi er inde i lige nu, har jeg lige behov for at være helt 'med', så den kommende tid bliver lettere at gå til igen. Pludselig er jeg i tvivl om så meget :)

I forhold til søvn, så oplever jeg ofte at min søn bliver helt våd af sved den første time eller to efter han er faldet i søvn. Rummet er ikke for varmt, og jeg tænker ikke, at han har for meget tøj på, for efter de første timer er han ikke længere for varm eller svedig. Jeg tager dynen af ham og så holder det hurtigt op, selvom han godt kan 'svede lidt videre'. Han trives jo derudover med god appetit og god energi. Kan dette være normalt forekommende? Dette har stået på gennem nogle måneder, med dage indimellem hvor det ikke forekommer. Han sveder ikke meget ellers

De sidste nætter er min søn vågnet mange gange hvor han ...

Annonce

... virkelig har grædt (med tårer). Det gør han ellers næsten aldrig. Han er helt ulykkelig. Jeg tror altså, at han er helt vågen. Jeg kan ikke nusse ham til ro eller give ham bamsen eller sutten som jeg plejer. Han er utrøstelig. Jeg kan nogenlunde få ro på ham hvis jeg tager ham op, men det starter igen når jeg lægger ham. Han ligger ligesom og kaster sig lidt rundt og giver sig, som om, at han har ondt. Men han har jo ikke synligt ondt nogensteder i vågen tilstand. Så snart jeg tager ham op om morgenen er han meget glad og livlig og giver ikke udtryk for smerter. Hvad kan dette skyldes, er det blot en fase? Det er rigtig syndt for ham, og jeg bliver altid lidt bekymret, da dette aldrig er sket før.

Bonusspørgsmål til mad: hvornår må børn få hele stykker æbler og pærer med skræl?

På forhånd mange mange tak,
nu kan jeg vist klare mig i et stykke tid ;)

Mange hilsner fra
Malene

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

30. marts 2024 | Amning | 14 mdr.

Ammestop nu

Kære Helen Jeg har en datter på knap 14 måneder, som stadig er meget...

9. marts 2024 | Sovevaner | 17 mdr.

Sove i egen seng - 17 mdr.

Hej Helen, Tak for dit svar til min forrige besked angående vores søn som...

15. februar 2024 | Sovevaner | 14 mdr.

Søvn 14 måneder

Hej Helen. Min dejlige søn på 14 måneder driver os til vanvid om natten....

2. februar 2024 | Kost og ernæring | 17 mdr.

Tynd mave?

Hej Helen. Vores datter på 17 måneder har ofte meget tynd afføring, og...

13. januar 2024 | Sovevaner | 15 mdr.

Tidlige morgener - 15 mdr.

Kære Helen Jeg skriver til dig fordi jeg håber du kan hjælpe et par...

Annonce

Viden om børn:

Faderskab

Et barn, der er født i Danmark, skal som udgangspunkt have registreret en far. Det er vigtigt, fordi barnet har ret til at kende sin biologiske baggrund, og fordi faderskabet giver både barnet og faren en række rettigheder og pligter.

Hvis I forældre er gift, så får faderen automatisk faderskabet. Hvis I forældre ikke er gift, så skal du ansøge om faderskabet - og det skal du gøre i forbindelse med barnets fødsel og inden for 4 uger. Hvis I ikke har anmeldt faderskabet inden for...

Læs mere i Babylex

Frugtmos og børn

Fra 6 mdr´s alderen kan barnet spise al slags frugt. Det kan være frisk frugt eller kogt frugt.

Starter dit barn med skemad i 4-5 måneders alderen, er det dog helt okay, at du giver lidt frugtmos i denne alder. Det anbefales, at du begynder med den kogte mos til de mindste børn. Det anbefales også, at du tilbyder frugtmos som topping på en grød, eller som dessert efter et grøntsagsmåltid.

Til den første skemad er især pære- og æblemos godt, da det har en mild smag,...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om dit barns udvikling. Bogen er propfyldt med nyttig viden for alle forældre!

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen
For gud ved hvilken gang er jeg på din hjemmeside for lige at tjekke, hvordan det nu er med forkølelse og graviditet. Jeg har brugt siden så mange gange. Og hver gang har jeg fået højt kvalificerede og superpraktiske og tryghedskabende svar. Det vil jeg bare lige sige tak for.
Mvh Birgitte