Brev:
Våd af sved og gråd om natten - 15 mdr.
11. maj 2017
Alder:
15 mdr.
Våd af sved og gråd om natten - 15 mdr.
Hej Helen,
Jeg er ked af, at jeg lige skriver 3. brev på kort tid, men i denne rivende udvikling vi er inde i lige nu, har jeg lige behov for at være helt 'med', så den kommende tid bliver lettere at gå til igen. Pludselig er jeg i tvivl om så meget :)
I forhold til søvn, så oplever jeg ofte at min søn bliver helt våd af sved den første time eller to efter han er faldet i søvn. Rummet er ikke for varmt, og jeg tænker ikke, at han har for meget tøj på, for efter de første timer er han ikke længere for varm eller svedig. Jeg tager dynen af ham og så holder det hurtigt op, selvom han godt kan 'svede lidt videre'. Han trives jo derudover med god appetit og god energi. Kan dette være normalt forekommende? Dette har stået på gennem nogle måneder, med dage indimellem hvor det ikke forekommer. Han sveder ikke meget ellers
De sidste nætter er min søn vågnet mange gange hvor han virkelig har grædt (med tårer). Det gør han ellers næsten aldrig. Han er helt ulykkelig. Jeg tror altså, at han er helt vågen. Jeg kan ikke nusse ham til ro eller give ham bamsen eller sutten som jeg plejer. Han er utrøstelig. Jeg kan nogenlunde få ro på ham hvis jeg tager ham op, men det starter igen når jeg lægger ham. Han ligger ligesom og kaster sig lidt rundt og giver sig, som om, at han har ondt. Men han har jo ikke synligt ondt nogensteder i vågen tilstand. Så snart jeg tager ham op om morgenen er han meget glad og livlig og giver ikke udtryk for smerter. Hvad kan dette skyldes, er det blot en fase? Det er rigtig syndt for ham, og jeg bliver altid lidt bekymret, da dette aldrig er sket før.
Bonusspørgsmål til mad: hvornår må børn få hele stykker æbler og pærer med skræl?
På forhånd mange mange tak,
nu kan jeg vist klare mig i et stykke tid ;)
Mange hilsner fra
Malene