Brev:
Ammer mit barn i søvn
9. maj 2017
Alder:
5 mdr.
Ammer mit barn i søvn
Hej Helen 😊
Min dreng er nu 5 måneder og jeg går med overvejelser om hvornår han mon lærer at falde i søvn uden brystet til natten.
Sagen er den at jeg altid har ammet ham i søvn, da han aldrig har kunne finde ro til at falde i søvn til natten på andre måder. Han græder voldsomt hvis vi forsøger at putte ham i vores bed side. Jeg kan mærke at jeg på den ene side har lyst til at fortsætte, da jeg ved det er trygt for ham, men på den anden side kan jeg være bange for at det fortsætter sådan hvis vi ikke lærer ham andre søvnassiosationer. Sagen er den at jeg starter på job når han er 9 måneder (døgnvagter), hvorfor jeg ikke kan fortsætte med at amme ham i søvn i alt for lang tid.
Vi ser er stort fremskridt i at han nu ikke behøver brystet hver gang han vågner om natten, men kun når han skal sove videre ved de to flasker han får. For bare en måned siden efterspurgte han brystet flere gange om natten.
Om dagen bliver han altid puttet i barnevognen, hvor han falder i søvn ved at vi trækker barnevognen eller går med ham på armen til han sover.
Hans struktur for dagen ser sådan ud:
07: Ammes, står op, pusles, leger
08,30: Puttes i barnevogn med flaske
10.00: Vågner, leger, får grød/mos (han får endnu ikke så meget at det kaldes et måltid - hverken til middag eller aften)
12: Puttes i barnevognen med flaske
13,30: Vågner, får flaske, leger, mm.
16: Puttes i barnevognen med flaske
16,45: Vågner, leger, får grød/mos, i bad
19,30: Falder i søvn ved brystet hos mig (i favn)
20,30: Vågner let, får flaske, ammer ham liggende i vores seng til han sover (hvor han iøvrigt ligger hele natten)
00: Flaske
04: Flaske
Det skal siges at han nogle gange ikke spiser ret meget af sine flasker, men vi tilbyder ham altid.
Det jeg egentlig ønsker svar på er: Hvornår kan man med rimelighed forvente at lære barnet andre søvnassiosationer og hvordan kan vi ændre det? Jeg er ikke tilhænger af "en kold tyrker", men jeg er interesseret at lære mit barn andre dejlige måder at falde i søvn på.
Med venlig hilsen
Betina