3 mdr. og vågner efter 30-45 minutter

30. april 2017

Kategori:
Alder:
3 mdr.

3 mdr. og vågner efter 30-45 minutter

Hej Helen

Jeg har her på det sidste skrevet en del til dig angående min 12 uger gamle datters søvn og nu kommer der lige et par spørgsmål mere.

Jeg har i noget tid haft problemer med at få puttet hende om dagen, men det går bedre :)
Mit problem er så nu, at hun om dagen vågner efter 30-45 minutters søvn - hun har åbenbart svært ved at komme i den dybe søvn.

Uanset om hun sover i barnevognen, i sengen, på sofaen eller i mine arme, så vågner hun ofte efter 30-45 minutter og jeg har herefter svært ved at få hende til at sove videre.

Når hun ligger i vognen, så står jeg klar til at vugge hende videre i søvnen, men det hjælper ikke altid. Hun bliver ked af det og tager jeg hende ikke op, så slår hun over i hysteri.

Hvis jeg går tur med vognen, så vågner hun også selvom vognen kører.

Hvis hun sover ved mig, så kan jeg få hende til at sove videre, hvis hun får lov til at sutte lidt på mit bryst - hun vil ikke tage sut. Hun bliver tit ked af det når hun vågner og giver jeg hende ikke brystet, så bliver hun så sur, at hun vågner helt og så sover hun slet ikke videre. Jeg tror ikke det er så hensigtsmæssigt, at hun ...

Annonce

... får lov til at sutte på brystet uden det er pga mad, men jeg prioriterede hendes søvn i de situationer.

Hvad er dine tanker om det og har du nogle gode råd til hvordan jeg kan hjælpe hende videre i søvnen?

Jeg ved ikke, om problemerne med den dyne søvn kan have noget med hendes udvikling at gøre? Vores egen sundhedsplejerske siger, at hun er langt fremme og gør tingene ret tidligt. Allerede da hun var 8-9 uger vendte hun sig fra mave til ryg og her fra hun var omkring 9-10 uger begyndte hun at række bevidst ud efter sit legetøj, tage fat i det og prøve at få det i munden.

Hun er en meget bevidst pige, der meget tidligt var nysgerrig på verden og tydeligt sluger mange indtryk til sig i løbet af dagen.

Noget andet - om natten (slut nat/tidlig morgen) har jeg her på det sidste oplevet, at hun er meget urolig. Hun småklynker, basker med armene og vrider hovedet fra side til side imens hun har lukkede øjne. Jeg tænker hun drømmer, kan det passe? Hun er to gange vågnet op med en ny slags gråd, som jeg ikke har hørt før. Nærmest som hvis hun havde drømt noget ubehageligt.

Jeg glæder mig til dine svar :)

Hilsen Jeanne

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

11. februar 2024 | Sovevaner | 4 mdr.

Forskellige putteritualer?

Hej Helen Jeg har et spørgsmål vedrørende putteritualer. Min dreng er 4...

31. januar 2024 | Kost og ernæring | 4 mdr.

Hvor meget mad og hvornår? - 4 mdr.

Hejsa Helen Så skriver jeg lige igen:) Min dreng får fuld flaske og er nu...

30. januar 2024 | Kost og ernæring | 4 mdr.

Kamillete til baby?

Hej Helen I følge vores sundhedsplejerske, så bør vi ikke give kamillete til...

Annonce

Viden om børn:

Fødetaske

En fødetaske er den taske, som du skal bruge, imens du er på hospitalet, når du skal føde. Uanet om du skal føde ambulant eller være på barselsgangen i flere dage, så er det rart at have lidt ting pakket og parat.

Til selve fødslen vil nogle kvinder medbringe tøj, som de kan føde i, hvor andre kvinder vil bruge det tøj, som man får udleveret på sygehuset. Det kan være rart, at du har dine egne toiletartikler, shampoo, børste, tandbørste, hårelastikker osv. men derudover så er det...

Læs mere i Babylex

Ruskevold

Nogle gange sker det, at man i overskrifter kan læse om børn, der er blevet rusket af deres forældre. Men lige meget, hvor meget eller hvor længe et barn græder eller skriger, så må man aldrig slå eller ruske sit barn.

Et spædbarn der ruskes kan få blødninger i hjernen, som kan medføre hjerneskade eller død.

Kommer du i en situation, hvor du kan mærke at du ikke kan klare barnets gråd og hvor du kan risikere at gøre dit barn ondt, så læg barnet i seng, lift eller...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusind tak for de gode smid-sutten-lidt-væk-råd. Det er gået over al forventning. Barnet har nu kun sut om natten og i yderste fortvivlelses-tilfælde - og det accepterer han faktisk. Godt du findes! Vi manglede lige det der bløde spark i måsen :)

Tak fra en glad mor