Brev:
Opvågning og leg om natten
26. april 2017
Alder:
5 mdr.
Opvågning og leg om natten
Hej Helen,
Min søn på knap 5 mdr. vågner nogle gange om natten og tror han skal lege, indtil videre bliver han forholdsvist hurtigt ked af det, det er typisk i forbindelse med at han skal op og have bryst. Han vågner, pludere, bevæger sig - efter lidt tid bliver han ked og får mad, og sover videre.
Men jeg er i tvivl om hvordan jeg skal forholde mig til ham, han har haft svært (og har det stadig) ved at sove længere stræk og vi øver derfor at give ham sut, nusseklud og flytte lidt på hans kropsstilling inden han kommer op og får bryst. Det resultere også i at han ligger og får lov til at "lege", men det er jo heller ikke holdbart.
Det skaber desværre også lidt "stress" for mig, da jeg jo godt ved min kæreste skal op og på arbejde dagen efter, samtidig er jeg i for vejen meget træt - derfor har jeg egentlig mest lyst til blot at amme ham så snart han vågner, men giver det problemer i forhold til at vi forsøge at lære ham at komme videre i søvnen?
Han sover typisk 2-3 timer pr. stræk, trods 100-120 ml MME inden nat, som supplering til amning.
Med venlig hilsen
Kris