27 måneder og vågner for at holde i hår

23. april 2017

Kategori:
Alder:
2 år, 3 mdr.

27 måneder og vågner for at holde i hår

Kaereste Helen

Jeg har haft hjaelp fra dig i begge mine drenges opvaekst. Og jeg har altid brugt dine svar og boeger til at finde den rigtige loesning for mine boern.

Men vi har simpelthen et problem der bliver ved og ved og ved!!

Min lille dreng paa nı knap 27 maaneder er simpelthen et mareridt naar det kommer til soevn. Som du ved har han altid villet have mig, ok der goer vi saa bare.. han bruger stadigvaek ikke bamse eller noget andet selvom jeg har proevet meget.

Jeg ligger ham og hans bror i seng og fortaeller en godnat historie. Han vil saa traekke i mit haar, nogen gange modstaar jeg men saa traekker det bare ud med at sove.. jeg har nu her de sidste to maaneder virkelig holdt fast i at han sover uden at han traekker i mit haar. Saa forraeller jeg en historie, hvor han mindst 10 gage spoerger maa jeg traekke imdit haar.. nej ...

Annonce

... siger jeg,saa siger han med det samme.. bare lidt.. nej. Og den koerer videre indtil han golder op..

Ok saa falder han i soevn, endelig!! Men saa vaagner han mindat 2 gange.. saa skal han enten have vand eller ind til mig.. Han tuder som vild hvis han ikke faar sit vand-inde i koekkenet.. ja han skal der.. og saa vil han rive i mit haar... og saadan bliver jeg vaekket mindst to gange.. vi giver ham sin vilje til sidts, fordi jeg er saaa traet om natten og fordi jeg ikke vil have at han vaekker storebror..

Nu er han over to aar.. han har altid vaeret elendig mer soevn.. ellers er han ennn pragfuld og velbegavet barn.. vi har lige vaeret til laege han fejler intet..

Men jeg vil gerne have bare en nat hvor jeg sover og vaagnet om mırgenen:) han sover ved 21 tiden og vaagner ved 07.30 tiden..

Ps: Han er ret morsyg.

Mange mange tak
Mor D

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

21. april 2024 | Opdragelse | 2 år, 3 mdr.

Tilknytning mor og far

Hej Helen Lige en tanke som efterhånden fylder meget. Vi har snart en...

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 2 mdr.

Måltider og putning

Kære Helen, Tak for nogle rigtig gode råd sidste gang:) Min søn, når han...

11. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Toårig dreng og sproglig støtte

Kære Helen, Tak for din sidste svar. Jeg har nogle spørgsmål igen angående...

5. april 2024 | Bedsteforældre | 2 år

Overnatte hos bedsteforældre

Kære Helen Ja - som overskriften lyder, så går mit spørgsmål på, hvor gamle...

5. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Jeg har en dreng på to år

Kære Helen. Tak for din mail og tak for de rigtig gode råd sidste gang, hvor...

Annonce

Viden om børn:

Opkast - baby og børn

Der er forskel på at gylpe og på at kaste op. Gylp kommer stille efter et måltid, hvor opkast er mere voldsomt og i større mængder. Hvis barnet kaster op, vil det ofte også være uroligt og utilpas. Hvis barnet kun kaster op en enkelt gang, er der ikke grund til bekymring.

Opkastning hænger ofte sammen med, at barnet fejler noget andet og måske også har feber. Barnet vil ofte have ondt i maven, virke slap og træt, vil måske vægre sig mod at spise. Sammen med opkastning kommer...

Læs mere i Babylex

Køkkenhygiejne

Når man laver mad til småbørn er god køkkenhygiejne særligt vigtig. Små børns forsvar overfor bakterier er mindre end voksnes, og derfor får børn lettere ondt i maven eller får en maveinfektion.

- Undgå at sprede bakterier mellem madvarer. Hold f.eks. rå grøntsager adskilt fra råt kød, så der ikke kommer jordbakterier på kødet, og så der ikke kommer bakterier fra kødet på grøntsagerne.

- Hold også rå madvarer adskilt fra mad, der er klar til at blive spist. Det...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Jeg vil lige fortælle, at vores datter nu falder i søvn helt af sig selv, og vi har slet ikke haft en kamp med at lære hende det.

Vi skylder dig æren for det, da vi har fulgt dine råd fra din bog og din brevkasse.

Så tusind tak!

Mor til pige på 18 måneder