Brev:
8 måneder og mælk om natten
18. april 2017
Alder:
8 mdr.
8 måneder og mælk om natten
Kære Helen
Mange tak for gode svar.
Denne gang handler det om lillebrors "rytme" om natten.
Han sover efterhånden rigtig fint (med lidt hjælp), men har får stadig mælk midt nat / tidlig morgen. Dvs kl 20, kl 23 og kl 3/4. Men så sover han også (godt) til kl 6.30/7.
Vores sundhedsplejerske siger, at vi skal fjerne flasken midt nat (kl 3/4), og hun foreslår en kold tyrker. Men vi er nervøse for at ødelægge hans rytme. Vi er selvsagt meget glade for, at han sover godt og til kl 6.30/7.
Hvad mener du? Er det vigtigt, vi fjerner flasken nu?
Han spiser godt, både mos/grød og "rigtig" mad i løbet af dagen. Alt fra lidt bolle, frikadelle, pølse, kartofel etc. Og vi tilbyder ham mad stort det hele tiden :-)
Han drikker omkring 150-200 ml ved alle tre aften-/nattemåltider.
Som jeg har nævnt tidligere, overvejer vi også at rykke ham ind til storesøster. Er det vigtigt at gøre så tidligt som muligt, før han bliver bevidst? Eller betyder det ikke noget, om han er 9 eller 11 måneder?
Vi vil aller helst have udfaset natflasken, inden han flytter ind til storesøster. Men ikke hvis det har alt for lange udsigter.
På forhånd tusind tak for din hjælp.
Kærlig hilsen
L