8 måneder og mælk om natten

18. april 2017

Kategori:
Alder:
8 mdr.

8 måneder og mælk om natten

Kære Helen

Mange tak for gode svar.

Denne gang handler det om lillebrors "rytme" om natten.
Han sover efterhånden rigtig fint (med lidt hjælp), men har får stadig mælk midt nat / tidlig morgen. Dvs kl 20, kl 23 og kl 3/4. Men så sover han også (godt) til kl 6.30/7.

Vores sundhedsplejerske siger, at vi skal fjerne flasken midt nat (kl 3/4), og hun foreslår en kold tyrker. Men vi er nervøse for at ødelægge hans rytme. Vi er selvsagt meget glade for, at han sover godt og til kl 6.30/7.

Hvad mener du? Er det vigtigt, vi fjerner flasken nu?

Han spiser godt, både mos/grød og ...

Annonce

... "rigtig" mad i løbet af dagen. Alt fra lidt bolle, frikadelle, pølse, kartofel etc. Og vi tilbyder ham mad stort det hele tiden :-)

Han drikker omkring 150-200 ml ved alle tre aften-/nattemåltider.

Som jeg har nævnt tidligere, overvejer vi også at rykke ham ind til storesøster. Er det vigtigt at gøre så tidligt som muligt, før han bliver bevidst? Eller betyder det ikke noget, om han er 9 eller 11 måneder?

Vi vil aller helst have udfaset natflasken, inden han flytter ind til storesøster. Men ikke hvis det har alt for lange udsigter.

På forhånd tusind tak for din hjælp.

Kærlig hilsen
L

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

14. marts 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Kold modermælkserstatning

Hej Helen Bare et kort spørgsmål fra mig denne gang. Min lille pige er nu...

12. marts 2024 | Sovevaner | 8 mdr.

Lære at sove uden bryst

Kære Helen Jeg skriver til dig med en bekymring i forbindelse med at jeg...

12. marts 2024 | Amning | 8 mdr.

Nedtrapning af amning ifb. opstart af arbejde

Kære Helen Jeg skriver til dig med to bekymringer i forbindelse med at jeg...

11. marts 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Afviser pludselig skemad

Kære Helen Min dreng er nu 6.5 måned gammel, og det er gået rigtig godt med...

5. marts 2024 | Sovevaner | 7 mdr.

Afhængig af sutten

Kære Helen Vi har brug for dit råd ift. brug af sut. Vores pige på 7...

Annonce

Viden om børn:

Ærter

Fra 6 måneders alderen må barnet gerne få ærter. Ærter kan her koges til ærtemos og det samme kan gøres med andre bælgfrugter, som brune og hvide bønner, kigærter og linser.

Barnet optager bedst næring fra ærter og andre grøntsager, hvis de koges.

Fra 9-10 måneders alderen vil mange børn have stor glæde af at spise ærter, det er god træning for at øve pincetgreb og ærter kan fint gives sammen med rugbrød til frokost.

Ærter indeholder protein, samt...

Læs mere i Babylex

Flyverdragter til børn

Flyverdragter er nødvendige, og de fleste børn starter med at bruge en flyverdragt, når de begynder at kravle omkring i 1 års alderen.

Flyverdragter er til leg udenfor - ikke til at sove i. De fleste flyverdragter er meget varme og kan også være lidt stive i stoffet, og nogle flyverdragter er faktisk så stive og tunge, at de gør det svært for barnet at bevæge sig rundt. Derfor kan det være en god idé at vælge en flyverdragt, som ikke er alt for tung, og som netop giver...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen.

Jeg bliver nødt til at skrive igen, for at fortælle, hvor glad jeg er for at du har den her hjemmeside!

Det er så fantastisk at have et sted, hvor der er en faglig person, men også utroligt omsorgsfuld, som gider at høre og svare på alle de bekymringer og tanker man har som mor. :-D

Kærlig hilsen
Camilla, snart mor til to