Natteuro - sult eller bare hjælpe videre?

17. april 2017

Kategori:
Alder:
4 mdr.

Natteuro - sult eller bare hjælpe videre?

Hej Helen,

Vi er nu opstartet på MME om aftenen, og min søn spiser max 100 ml. (nogle dage vil han næsten ikke have noget).
Jeg har fokus på at give man godt med bryst om aftenen i hans sidste vågne periode.

Han sover bedre end før og har taget sin første nat hvor han sov igennem (6 timer). Dog kun en enkelt gang.

Typisk står han op omkring kl. 6 og går i seng igen omkring kl. 19-20, deri mellem sover han typisk tre lure hvoraf jeg forsøger at sikre den ene bliver over 1.5 time efter dine anbefalinger. Han er typisk vågen i to timer adgangen og sover mellem 30 ...

Annonce

... minutter og 2 timer pr. lur.

Jeg har dog svært ved at fornemme hvornår man skal give ham bryst om natten, jeg forsøger at trøste ham op andre måder, rette lidt på hans liggestilling og give ham sutten. Nogle nætter hjælper det at ligge ham på siden så falder han i søvn igen, men han vågner kort efter og er ked af det igen. Han bliver ikke rolig før han får bryst.

Hvad skal jeg forvente af ham når han er 4 måneder i forhold til hvor mange timer han sover i stræk?

Hvordan kan man vide om han er sulten eller "bare" skal hjælpes videre?

Med venlig hilsen
Kristina

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

Lære at drikke vand

Hej Helen. Jeg har en søn på 5½ måned, som er begyndt med skemad. Han får...

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

Annonce

Viden om børn:

Tøj tjekliste - Grundudstyr nyfødt

Barnet har brug for tøj, der passer i størrelsen, og som er blødt og behageligt at have på. Hvis tøjet er for småt og strammer, kan barnets bløde knogler påvirkes. Tøjet bør endvidere passe til årstidernes skiften.

Det kan være svært at købe alt babytøjet, imens du er gravid, da du ikke ved, hvor meget din baby måler og vejer. Når den lille først er kommet til verden, så er det lettere at købe tøj i den rette størrelse.

Som grundudstyr til en nyfødt kan...

Læs mere i Babylex

Calcium

Calcium findes hovedsagligt i mælkeprodukter, herunder modermælk og modermælkserstatninger.

Calcium er vigtigt til opbygning af skelettet og er derfor af stor betydning for børn, der naturligt skal vokse meget. Hvis barnet ikke får calcium nok, vil der frigøres calcium fra skelettet for at opretholde koncentrationen af calcium i blodet.

Børn der ammes eller får flaske får dækket deres behov for calcium derigennem og det anbefales at børn får modermælk eller...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Når jeg føler mig dum, så skriver jeg til dig, hvor saglighed, oplysthed og empati mødes på det smukkeste. Tak for det!

Hilsen
Mor på 39