Brev:
Natteuro - sult eller bare hjælpe videre?
17. april 2017
Alder:
4 mdr.
Natteuro - sult eller bare hjælpe videre?
Hej Helen,
Vi er nu opstartet på MME om aftenen, og min søn spiser max 100 ml. (nogle dage vil han næsten ikke have noget).
Jeg har fokus på at give man godt med bryst om aftenen i hans sidste vågne periode.
Han sover bedre end før og har taget sin første nat hvor han sov igennem (6 timer). Dog kun en enkelt gang.
Typisk står han op omkring kl. 6 og går i seng igen omkring kl. 19-20, deri mellem sover han typisk tre lure hvoraf jeg forsøger at sikre den ene bliver over 1.5 time efter dine anbefalinger. Han er typisk vågen i to timer adgangen og sover mellem 30 minutter og 2 timer pr. lur.
Jeg har dog svært ved at fornemme hvornår man skal give ham bryst om natten, jeg forsøger at trøste ham op andre måder, rette lidt på hans liggestilling og give ham sutten. Nogle nætter hjælper det at ligge ham på siden så falder han i søvn igen, men han vågner kort efter og er ked af det igen. Han bliver ikke rolig før han får bryst.
Hvad skal jeg forvente af ham når han er 4 måneder i forhold til hvor mange timer han sover i stræk?
Hvordan kan man vide om han er sulten eller "bare" skal hjælpes videre?
Med venlig hilsen
Kristina