Brev:
Dagsrutine
15. april 2017
Alder:
6 mdr.
Dagsrutine
Hej Helen
Du har tidligere hjulpet os med nogle fine planer for flasker og søvn for vores datter på 6 måneder.
Vi har efterhånden også fundet ud af, at hun næsten altid vil sove 2 timer efter hun vågnede fra sidste lur lige indtil aften. Og vi har prøvet at indrette flaskerne, så hun får dem op til hun skal sove, så de er del af soveritualet. Men hun vågner jo forskelligt om morgenen - også selvom hun går i seng på nogenlunde samme tid hver aften. Det kan være kl 6 / 7 eller 8. Vi har lavet skemaet efter at hun vågner kl. 7 - og så skal have flaske kl 9 og sove derefter.
Mit spørgsmål går så på hvad vi gør, når hun vågner "skævt" af dette? Hvis hun vågner kl 6, kan hun sagtens vente med flaske til kl. 9 men hun kan ikke vente med at sove til 9, men vil falde i søvn omkring kl. 8 (uden flaske) og så bliver hele dagsrutinen lidt skæv.
Det samme hvis hun vågner kl. 8 - så får hun flaske kl. 9 men kan naturligvis ikke sove der igen. Og så er programmet også "forkert" for den dag.
Jeg er naturligvis godt klar over, man ikke kan bestemme hvornår en baby skal sove osv. vil bare høre om du har et godt råd?
Skal vi prøve at holde fast i tidspunktet for hendes lure?
Eller skal vi være mere fleksible med flaskerne, og så rykke dem, så det passer med hendes lure? (men er bange for det så rykker endnu mere ved hendes stå-op tidspunkt?)
Det er lidt sværere nu hvor vi også skal passe mad ind imellem flasker og søvn...
Med venlig hilsen
Maria