Putte om aftenen

12. april 2017

Kategori:
Alder:
2 mdr.

Putte om aftenen

Hej Helen

Tak for en helt kanon brevkasse!

Jeg skriver til dig, fordi jeg har brug for et godt råd til aftenputningen.

Min datter er 9 uger, så jeg ved ikke hvor meget man "forventer" af en på den størrelse.
Vi har prøvet at lave putteritualer, som vi bruger både om dagen og aftenen. Først ammer vi, så pusler vi og giver tøj på (overtøj eller nattøj), så bliver hun pakket ind i dynen (om aftenen) eller voksiposen (om dagen) og så ammer vi nogle gange igen og andre gange ikke - det kommer an på hendes behov.

Om dagene plejer jeg godt at kunne putte hende i barnevognen efter hun er faldet til ro ved mig og så sover hun.

Hun sover gerne en formiddagslur, en middagslur og om eftermiddagen er det nogle gange en lur og andre gange slatsover hun (20-45 min ad gangen).

Om aftenen går det ikke helt så nemt. Hun er tydeligt træt allerede kl 19, men kan ikke finde ro. Nogle gange blunder hun lidt ved mig og andre gange er hun lidt hysterisk.
Vi er begyndt at tænke, at kl 19 mere er en powernap end egentlig at blive puttet til nat, ...

Annonce

... for de gange vi har prøvet at natteputte hende kl 19, det vågner hun igen. Klokken 21 er mere realistisk.

Jeg har brug for hjælp til, hvordan jeg bedst får hende puttet om aftenen og om det forventes, at en pige på 9 uger kan falde i søvn alene.

Vi kører hele putteritualet igennem og så går jeg rundt og vugger hende, indtil hun sover. Jeg har prøvet at ligge hende i seng både når hun småblunder, når hun har sovet i 10 min og efter 40 min - tit vågner hun, når hun bliver lagt i seng.

At få hende til at falde i søvn i soveværelset alene er umuligt pt. Mange gange ender jeg med at ligge mig i sengen med hende og så amme hende, imens vi ligger ned - så falder hun i søvn.
Er det ok at gøre? Jeg tænker også fremadrettet?

Det skal siges, at hun sover rigtig godt om natten. Gerne fra 21-04 og fra 04.20-07.00 :)

Og noget mere - når hun sover, så laver hun suttebevægelser med munden. Hvorfor gør hun det? Er det hendes naturlige suttebehov der er årsag til dette?
Hun vil ikke tage sut.

Jeg glæder mig til dine svar :)

Hilsen Jeanne

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

16. marts 2024 | Amning | 1 mdr.

Væskebehov under amning

Kære Helen Vores lille dreng er nu 5 uger gammel, og jeg synes det går...

7. januar 2024 | Kost og ernæring | 2 mdr.

Flaskegivning liggende

Hej Helen Rigtig godt nytår til dig og din familie! Nu er det blevet min tur...

4. januar 2024 | Diverse | 2 mdr.

Baby tager meget på

Kære Helen Jeg er mor til en pige på 10 uger. Hun er født til termin, og hun...

Annonce

Viden om børn:

Slik

Vær altid opmærksom på hvad I selv spiser. Barnet lærer af at se på jer og det I gør. Jeres vaner omkring slik, vil således smitte af på jeres barn.

Nogle tilbyder kun slik til festlige lejligheder, andre har en fast ugentlig slikdag. Der er ingen grund til at tilbyde jeres barn slik hver dag.

Babyer har heller ikke behov for slik og interesserer sig måske ligeså gerne for et sundere alternativ, som en brødskorpe eller et dejligt frisk bær.

Ifølge...

Læs mere i Babylex

Naturlægemidler - børn

Naturlægemidler er en særlig gruppe lægemidler, der ofte indeholder tørrede planter, plantedele, eller udtræk af planter.

Naturlægemidler er frihandelslægemidler, hvilket betyder, at de ikke behøver blive solgt på et apotek. Læge og apotek behøver således ikke at være involveret i behandlingen, og derfor kan naturlægemidler kun godkendes til behandling af "lettere sygdomme".

Naturlægemidler anbefales ikke til børn under 2 år uden lægens anvisning....

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen,

Du har efterhånden reddet mig nogle gange. Jeg er meget taknemmelig for din rådgivning, især nu hvor jeg befinder mig i udlandet og er mor til mit første barn, hvilket betyder, at alt er nyt.

Hilsen
Mor i udlandet