Stadig ingen søvn, kan ikke finde ro

7. april 2017

Kategori:
Alder:
9 mdr.

Stadig ingen søvn, kan ikke finde ro

Hej Helen.

Jeg har skrevet til dig før, fordi M ikke sov mere end 20-30 min i barnevognen og min egen sundhedsplejerske var ikke til meget hjælp. Du sagde jeg skulle følge min mavefornemmelse, og det har jeg gjort, indtil nu. For M sover stadig ikke. Det er blevet bedre i barnevognen, men det har taget utallige timer hvor jeg har travet rundt med vognen. Nu sover han for det meste mellem 11/2 og 2 timer, og det er jo all fine and dandy. Men aftnerne er et helvede.

Efter 3måneder med kolik havde vi ca 3-4 gode uger, og så startede skrigerriet igen. Både nat og dag. Han skreg som en afsindig og kastede sig voldsom rundt og bagover. Alt dette stoppede først for ca en månede siden da lægerne endelig hørte på hans desperate mor og han fik startet op på omeprazol mod tilbageløb af mavesyre. Jeg har hele tiden holdt på at han var forpint, men fik atvide af børnelægen at han var hysterisk.

Nå men grundet det her tilbageløb har jo gjort at putteritualer har været en by i Rusland. Han har fået lov at falde i søvn ved mig fordi det jo har været forbundet med smerte at ligge ned.

Jeg vil så gerne have det lavet om, så han kunne falde i søvn af sig selv i sin seng. For han falder ret hurtigt til ro når han får flasken, som han på grund af mavesyren ikke kan drikke liggende, men når jeg lægger ham over i sengen sker der et af to mulige ting: Enten sover han 30min og er ...

Annonce

... der efter helt vågen eller også slår han øjnene op med det samme og er helt vågen.

Jeg føler jeg har prøvet ALT. Kun at tage ham op når han blev rigtig ked af det, gå ind og ud af værelset, sidde ved siden af hans seng, sidde i en stol længere væk. Synge, være stille. Stort set alt andet end at lade ham skrige sig selv i søvn. Vi tage ham tit ud af soveværelset når han ikke kan sove, men det er som om han bliver mere vågen af det.

Når jeg lægger ham i sengen vågen, så roder han rundt i en time til halvanden, det er som om han slet ikke kan finde ro. Selv når han stort set sover så er hans lille krop igang. Og sådan er det også om natten, selv om han sover så kører det hele rundt.

Og mor er træt og brugt. De værste aftner ender med at jeg næsten græder mere end M gør, for der er bare ikke noget der virker. Vi prøver at kører ham træt, vi tumler og bader og synger og går tur i den friske luft.

Har du nogen konkrete råd til hvad jeg gør i de her puttesituationer, når nu han ikke kan ligge ned og spise flaske og enten vågner op til dåd så snart han bliver lagt eller vågner efter 30 min og har meget urolig krop. Hvornår kan man begynde at overveje en dyne med tyngde og hvad er indikationerne for at bruge en sådan.

Jeg håber du kan finde rundt i mit brev, måske det er blevet noget rod, men det er hvad 9 mdr uden hvile gør ved hjernen.

Med venlig hilsen
Ms mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

27. marts 2024 | Udvikling | 11 mdr.

Rykker hår ud af hovedet

Hej Helen Min dreng bliver et år i april og han virker umiddelbar til at...

12. marts 2024 | Sovevaner | 8 mdr.

Lære at sove uden bryst

Kære Helen Jeg skriver til dig med en bekymring i forbindelse med at jeg...

12. marts 2024 | Amning | 8 mdr.

Nedtrapning af amning ifb. opstart af arbejde

Kære Helen Jeg skriver til dig med to bekymringer i forbindelse med at jeg...

Annonce

Viden om børn:

Hår - babys hårpragt

Nogle børn fødes med stor hårpragt og andre kun med små dun. Håret kan variere både i tykkelse, længde og farve.

Selvom barnet fødes med meget hår, er der ingen garanti for, at håret bliver på hovedet. De fleste børn vil i 3-4 mdr´s alderen miste meget af deres hår, både fordi de ligger meget ned, men også fordi de hår, som er udviklet, da barnet lå i moderens mave, ofte tabes på en gang.

De nye hår, som vokser frem, er ofte tynde og fine i forhold til det hår, som...

Læs mere i Babylex

Bad, de første gange

Det spæde barn kan komme i bad ret hurtigt efter fødslen og ofte beder mange om at få hjælp til det første bad, imens man endnu er på barselsafsnittet.

Når I beslutter jer for at bade jeres barn, så er det rigtig godt at have nogle faste rutiner:

- Et babybadekar er en god idé, nogen vælger også at bruge en speciel babyspand. Det vigtigste er at karret er afgrænset i størrelsen, det giver barnet lidt tryghed.

- Det er en god idé at tilbyde barnet...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om amning og flaske, hjæper dig med at få et mæt og tilfreds barn.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Allerførst så tusind tak for din fantastiske brevkasse. Jeg har fulgt den på sidelinjen i et par måneder og er meget imponerede over dine gode råd og vejledninger

Mor til Sille 7 måneder