Hjælp - putning i barnevogn

7. april 2017

Kategori:
Alder:
4 mdr.

Hjælp - putning i barnevogn

Hej Helen

Vi har fulgt dig længe og nu kommer endnu et spørgsmål.

Vi har problemer med putning af lillebror både til dagslurerne og til aften og om natten / men nu tager vi en ting af gangen og starter med spørgsmål omkring dagslurerne.

Vores dreng er lige blevet 4 mdr og har aldrig rigtig været glad for sin barnevogn.
Vi har aldrig bare kunne lægge ham i den uden skrig og skrål.

I en længere periode gik jeg rundt med ham Indtil han næsten sove/sov og puttede ham derefter i barnevognen - han kunne godt lige åbne øjnene men sov videre - og ved ikke hvor meget han observerede. Efter 30-45 min vågner han med et skrig og barnevognen skal vippes.
Vi har også forsøgt at putte ham og trille ham i søvn. Enten vågner han med det samme barnevognen står stille eller efter 30-40 min med et skrig.

Vi har nu forsøgt nogle dage at gå rundt med ham og vugge og synge og lægge ham i barnevognen liiiige når han er ved at falde i søvn som du tit giver af råd - dette resultere nu i putteseancer med skrig, skrål og flitsbue baby på op til 45 min hvor morhjertet til sidst giver op. Til sidst sover han nærmest i mine arme af udmattelse men med det sammen jeg forsøger at flytte ham skriger han inden han overhoved når ned i barnevognen.
Har forsøgt at svøbe ham i eg tæppe - det gjorde det ikke synderligt bedre - og han vågnede stadig efter 30-45 min.

Når han vågner skal han trilles i minimum 15-20 min for at han sover videre.
Forsøger jeg mig med det med blot at trille til der er ro - stoppe og lytte - trille igen hvis uro og stoppe ved ro osv ender det med han enten går helt amok i gråd igen så han slet ikke kan trøstet i barnevognen mere eller han ikke ordentlig falder i søvn igen - og jeg måske efter 1-1,5 time med tril-stop-tril tager ham op og han jo så kort tid efter er træt igen.

HJÆLP- jeg kan snart ikke klare mere gråd omkring barnevognen!!!

Vi har ikke helt en rytme endnu - men en dag kan f.eks se sådan ud:

Vågner ca 7/7.30
har han spist inden for den sidste time står vi op - har han ikke tilbydes han en morgenamning

Efter ca 1-1,25 begynder han at pylre og han tilbydes amning - svingende hvor meget han vil have. Og putningen starter - kan tage som ...

Annonce

... sagt alt mellem 10 min til 45 min!
Sover 1,5-2 timer (eller det forsøger jeg i hvertfald han holde ham sovende med x antal vugninger)

Op og tilbydes amning.

Pusling, leg (vil IKKE ligge på legetæppe - Så 'legen' er tit snak med mor eller papegøje på mors skulder)
Efter ca 1-1,5 time pylret igen.

Tilbydes amning og putteseancer starter - ligesom ovenfor.

Sover gerne minimum 2 timer (igen med x-antal vugninger)

Vågner og tilbydes igen amning og 'leges med' og hentning af storebror i børnehaven. Har forsøgt at trille der over med barnevogne - det fungere ikke- han vågner inden for 5-10 min 9 ud af 10 gange vognen står stille også kan jeg ikke nå at hente storebror inden han nærmest har brækket sig af gråd i barnevognen. Så lige nu kører vi over efter storebror.

Efter 1-1,5/2 timer pylret igen - ammes og puttes som ovenfor.

Tages op ved første skrig - altså normalt efter 30-45 min.

Ammes en del gange - ca 1 gang i times inden han puttes til natten.

Alt efter hvornår eftermiddagsluten ligger en kort powernap mere i vores arme i stuen i løbet af aftenen.

Puttes til natten et sted mellem 20-21.30 ca.

Får ca. mad om natten på disse tidspunkter;

(21 hvis han er puttet tidligt)
-Et sted mellem 23-24
-Omkring kl 2-3
-Igen 1,5 time efter - altså 3.30-4.30
- igen om morgenen et sted mellem 5-7
-står op omkring kl 7-8 tiden.

HJÆLP!!!!

Hvordan kommer vi godt videre herfra?

Vi er løbet tør for ideer?

Om aftnen kan vi heller ikke putte uden enten vugning eller amning i søvn - hvilket jo nok også gør de mange opvågninger i løbet af natten og han kun kan puttes igen om natten med amning. Vi har forsøgt at amme og dherte brystet og tilbyde andet istedet - dette gør bare han vågner kort tid efter igen og vil ammes yderligere ligemeget hvor længe vi forsøger.

Vores dreng bruge IKKE sut.

Vi synes vi har forsøgt alt med svøb i klæde, sleebee, ligge lige når han sover, trille osv osv - vi ser ingen fremgang - synes næsten kun det bliver værre - og morhjertet er virkelig ked af kapitulere snart 😞

Vi har som sagt din bog om søvn - men kan ikke komme videre nu??

Med venlig hilsen
en frustreret mor med snart ødelagt hjerte

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

Lære at drikke vand

Hej Helen. Jeg har en søn på 5½ måned, som er begyndt med skemad. Han får...

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

Annonce

Viden om børn:

Prævention - efter fødsel

Man kan godt blive gravid kort tid efter en fødsel - også selv om man ammer. Har I lyst til at genoptage jeres sexliv, er det derfor en god idé at finde en brugbar præventionsform.

Så længe du ammer, bør du ikke tage p-piller eller mini-piller, fordi østrogen nedsætter mælkeproduktionen, og fordi man endnu ikke kender langtidsvirkningerne, når medicinen går i modermælken.

I stedet kan det være en god idé at bruge kondom, også fordi det beskytter dig mod infektion....

Læs mere i Babylex

Amning

Sundhedsstyrelsen anbefaler at børn ammes sålænge som muligt. Helst fuldt ud til de er 6 måneder gamle og delvist frem til 12 måneders alderen eller længere, hvis mor og barn ønsker det.

Brystmælk er nøje afstemt til barnets forskellige behov og modermælk indeholder vigtige antistoffer, som beskytter det lille barn mod infektioner. Det tager tid at etablere en amning, for de fleste tager det ca. tre uger, men der kan gå op til 6 uger før mælkemængden har afstemt sig efter barnets...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og søvn som er sprængfyldt med praktiske råd om hvordan du får dit barn til at sove.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Tusind tak for nogen rigtig gode svar! Det er rart at kunne søge råd herinde og se man ikke er den eneste i verden med problemer.

Mor til pige på 6 måneder