Brev:
Er det okay med kun 1 lur
4. april 2017
Alder:
10 mdr.
Er det okay med kun 1 lur
Hej Helen,
Lige et hurtigt spørgsmål ang vores nu 10 mdr gamle drengs sovemønster.
Han er fra den ene dag til den anden af sig selv begyndt at tage en 2,5-3 timer lang formiddagslur og virker ikke til at have brug for hans eftermiddagslur længere. Det har stået på i en uge nu.
Hans dag ser nu sådan ud ;
05.00 vågner, ammes
6.00 morgenmad
8.00 mellemmåltid
9.00 bliver træt og puttes til formiddagslur
12.00 vågner, frokost
12-17.00 får mellemmåltid 2 gange
17.30 aftensmad
18.30 i seng, ammes
23.00 ammes og sover frem til kl 5.00 næste dag
Hans mønster har altid været at vågne tidligt (som regl kl 5.00, nogle gange lidt før, andre gange lidt senere ) og ville i seng tidligt (imellem 18-19.00 ).
Er det okay at han er begyndt kun at have brug for 1 lur ? Det er jo lidt tidligere end ved de 12-18 mdr man ellers siger.
Han er en utrolig glad og nysgerrig dreng som stortrives - spiser godt ( 5-6 måltider + ammes 3-4 gange ), tager på, pludrer løs og kravler overalt, rejser sig og gør antræk til at gå. :-)
Og så lige et sidespørgsmål også ; Han var influenzaramt hele forrige uge med høj feber, ondt i halsen og forkølelse. Han har i den forbindelse tabt sig en smule da han ikke rigtig ville spise ( vi kunne lokke lind frugtmos og væske i ham ) imens han var syg og han har siden da skulle oparbejde sin appetit igen.
Hvor hurtigt kan man forvente han kommer op på sin almindelige vægt igen (ca 10,5 kg)?
Rigtig god dag.
Med venlig hilsen
Anne-Sophie