Brev:
Hvordan får jeg ham til at sove længere?
31. marts 2017
Alder:
8 mdr.
Hvordan får jeg ham til at sove længere?
Hej Helen
Jeg har brug for din hjælp og råd til 2 ting, søvn og mad men skal nok dele det op i 2 spørgsmål :)
Jeg har en lille dreng på 8½ måned som bare IKKE vil sove længere end til kl. 4.45 om morgenen (også efter vi gik over til sommertid)
Har er som et lille ur, også mht. hans lure om dagen.
Han sover samlet set 12 timer i døgnet og det er jo ikke længe, men han trives egentlig ok med det. Han er glad og frisk, men jeg ville meget gerne at han kunne sove lidt længere om morgenen... bare til kl. 6.00 :)
Han sover følgende:
04.45 står vi op, og det virker ikke med at nusse, gi flaske osv. Han er frisk, snakker (meget højt) og vil op.
kl. 09.30 sover 1½ time til formiddagslur
Kl. 14.30 Sover 1½ time til eftermiddagslur
kl. 19.30 bliver puttet og sover inden for ½ time
Jeg har det virkelig dårligt med at skulle vække ham fra hans dagslure for at vi kan forlænge natten, men det virker desværre har vi erfaret.
Sover han 2 x 1 time, sover han også tilsvarene 1 time længere om morgenen.
Men er det virkelig den eneste løsning?? Man har jo altid hørt at man ikke må vække babyer :(
Min næste spørgsmål handler om at vi har svært ved at få ham til at spise forskellige ting, men det skal lige siges at han ikke vågner pga. sult.
Håber på et godt råd og på forhånd tak.
Med venlig hilsen
Karina