Brev:
Svær at få til at sove og vågner meget
19. marts 2017
Alder:
9 mdr.
Svær at få til at sove og vågner meget
Hej Helen.
Først vil jeg gerne sige 1000 tak for dit svar på mit tidligere spørgsmål.
Vi har flyttet vores søn fra sin slyngevugge og over i sin seng, det er ikke gået særlig godt. Vi har nu prøvet en ugestid, hvor vi synger for ham mens vi vugger ham i armene (30-60min). Nogen gange falder han i søvn, andre gange må vi opgive. Han vågner mange gange i løbet af natten (5-7) gange, hver gang skal vi vugge ham, synge og lige inden han er falder i søvn, putter vi ham i sengen. I sengen vugger vi videre med den ene hånd og aer på hovedet med den anden, mens vi fortsat synger eller taler stille til ham 'sov godt lille skat osv'.
Han får ikke meget søvn og virker konstant træt.
For 11 år siden brugte jeg 'go'nat og sov godt' metoden på min datter (1,5 år dengang), det var MEGA hårdt, men det fungerede. Så mit spørgsmål er om der findes en lignende metode, ikke så kold og kynisk naturligvis, men som man også med fordel kan indføre over en kortere periode?
På forhånd tak.
Venligst M.