Brev:
Vågner alt for tidligt - 5 mdr.
16. marts 2017
Alder:
5 mdr.
Vågner alt for tidligt - 5 mdr.
Kære Helen
Jeg skriver til dig igen, da vi i øjeblikket er meget presset på nattesøvnen. Min datter bliver 6 måneder om en uge og har de seneste uger ikke kunnet sove videre efter den sidste natamning. Det betyder, at hun typisk vågner kl. 04-04.30., hvilket efterhånden er uholdbart.
Når hun ikke kan sove på dette tidlige tidspunkt prøver jeg at amme hende tilbage i søvn liggende, men lige så snart jeg prøver at tage brystet fra hende for selv at kunne sove, vågner hun igen. Vi tager hende op, og når hun viser hun er træt får hun en lur i slyngevuggen på 45
De fleste dage har jeg på det seneste lagt hende til formiddagslur ved 09-tiden. Jeg har prøvet at vække hende efter to timer kl. 11, så hun ikke får for meget søvn om dagen. Hun kan sove op til 3,5 time, hvis jeg ikke vækker hende. Hun virker dog ikke frisk, når hun vækkes.
Efterfølgende får hun grød eller kartoffelmos, hvilket vi startede med, da hun blev 5 måneder for at se om det kunne have god indflydelse på nattesøvnen. Der er dog stadig kun tale om meget små smagsprøver, da hun endnu ikke rigtig vil spise ret meget. Jeg ammer hende før og efter hendes lurer og om natten ved 23-00- tiden, igen ved 02-03 tiden og sidst ved 04-04.30 tiden.
Hun lægges til eftermiddagslur kl. 13-15. Hun har endvidere brug for en eftermiddagslur, som hun får i slyngevuggen ved 16.30-17-tiden, da det først er her hun er træt igen. Denne lur er dog nødvendig, hvis hun skal kunne holde til 19.30-20, hvor hun puttes til nat.
Tit lader jeg hende sove mere end de 2 timer, da jeg er i tvivl om, hvorvidt det er rigtigt at vække hende, når hun tydeligvis godt kan sove noget mere.
Håber du måske har nogle ideer til, hvordan vi kan få en længere nattesøvn.
Venlig hilsen
Lise