5 mdr og voldsom urolig om natten

15. marts 2017

Kategori:
Alder:
5 mdr.

5 mdr og voldsom urolig om natten

Hej Helen

Tak for dine svar.

Her er endnu et spørgsmål.

Min dreng på nu fem måneder er igen blevet voldsomt urolig om natten. Han sover også meget lettere, og vågner flere gange. Hen over hele natten ligger han og sparker benene op og ned, så dynen ryger af, og hælene hamrer i madrassen. Han er også begyndt at klynke og græde en del gange hen over natten. Nogle gange hjælper det at give sutten, men det er jo virkelig en dum situation, vi har sat os selv i med at skulle være så meget vågne for at give ...

Annonce

... sut mv.

Det virker, som om han måske har ondt i maven. Han får stadig flaske ved 23tiden og ved 3tiden. Han får den i sengen og bøvser ikke, for selv om vi tager ham op om natten, kommer der ingen bøvs, så vi er begyndt at lade ham ligge. Sådan har det altid været, at han ikke har bøvset om natten.

Og tilføjelse til dit foregående svar om gråd: Han græder, når han skal have tøj på, især hen over armene. Og når han skal puttes, er det mest når huen skal på. Så det er ikke pga manglende træthed mv...

Tak.

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

Lære at drikke vand

Hej Helen. Jeg har en søn på 5½ måned, som er begyndt med skemad. Han får...

24. marts 2024 | Sovevaner | 5 mdr.

Sove på maven - 5 måneder

Hej Helen Jeg skriver, fordi vores datter er begyndt at trille om på maven,...

18. marts 2024 | Udvikling | 5 mdr.

Baby støtter ikke på benene?

Kære Helen Min dreng er nu 5 måneder gammel og jeg undrer mig over, at han...

Annonce

Viden om børn:

Øjne og syn hos baby

Nyfødtes øjne er tit hævede og sammenklistrede. Det er helt normalt. Er der vedblivende pus i øjenkrogen, har barnet sandsynligvis en øjenbetændelse og bør ses af lægen.

Helt små børn kan se i en afstand af ca. 30 cm. Det er den afstand, der er mellem moderens bryst og ansigt, når hun sidder og ammer. En nyfødt baby har svært ved at se, og verden virker meget utydelig og sløret. Men så snart den lille kommer til verden, begynder synet at udvikle sig.

Dit barn har...

Læs mere i Babylex

Rotavirus

Rotavirus er den hyppigste årsag til diarré og opkastninger hos spædbørn. De fleste børn smittes mens de er mellem 6-24 måneder. De får kraftige opkastninger, vandig diarré og måske feber og barnet er i risiko for at få væskemangel. Symptomerne kan vare op til 7 dage.

Tegn på væskemangel er tørst, irritation, uro, sløvhed, indsunkne øjne, tør mund og tunge, tør hud og sparsom vandladning. Hvis du ikke kan få dit barn til at drikke og du oplever et eller flere af ovenstående tegn...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og mad. Bogen er propfyldt med tips, opskrifter og praktiske dagsplaner!

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen

Igen må jeg ty til dig som fantastisk hjælper og rådgiver.

Min skønne søn på 11 måneder skal starte i dagpleje i morgen og jeg er virkelig i krig med mine følelser.

Øv altså. Helen, jeg har virkelig brug for et ærligt råd og jeg har brug for at få sat sindet lidt på lavt blus.

Mange kærlige hilsner
Mor til dreng på 11 måneder