Brev:
Svær at putte til nat
13. marts 2017
Alder:
8 mdr.
Svær at putte til nat
Hej Helen.
Tak for dit svar på mit sidste sprøgsmål. Albert er nu 8 måneder.
Vi er kommet et stykke, men han er stadig utrolig svær at putte til nat. Jeg går ind i sove værelset kl 19-19.30 for at putte ham, her ammer jeg ham (ikke i søvn), hvis jeg straks ligger ham ned i hans seng, så sparker han med benene, puffer sutten ud, triller om på maven snakker, råber og til sidst skriger han, så det er ikke en særlig god løsning, derfor plejer han at ligge på amme puden som ligger over mine ben hvor han putter ansigtet ind til mig (han er ikke i favn) og det plejer jeg at kan få ham til at falde i søvn ved, men det tager typisk en time (nogle gange længere), men når jeg så ligger ham går ofte ikke længe så skriger han i vildens sky og jeg er igen nødt til at sidde sådan med ham.
Jeg ved du skriver, at man skal lægge dem, lige inden de falder i søvn, der hvor de næsten ikke kan holde øjnene åbne mere, og det har vi ogs¨prøvet en del gange, men det er som om, at når han rammer madrassen bliver han lysvågen.
Vi kan ikke få det til at fungere med at ligge ned og amme, så det er ikke en løsning, at vi lægger os i sengen sammen .
Vores rytme ser sådan her ud nu
6.30/7 vågner
7.30 Morgenmad (grød)
9 ammes og puttes ud til lur
11/12 vågner fra lur (typisk kl 12)
Ammes lige efter lur og ca 30 min efter får han rugbrød samt noget grønt at sidde med i hånden og vand i kop
13.30/14 ammes og puttes til lur
16.30 ammes og får lidt frugt i hånden
17.30/18 aftensmad (det som vi får)
19/19.30 ammes og puttes til nat
23 ammes
Mellem 2 og 6 ammes en gang
Jeg ammer som du kan se stadigvæk en hel del, og det er simpelthen fordi min mælkeproduktion ellers falder alt for meget, vi har prøvet at skære ned, men nedløbet blev utrolig langsomt og der var slet ikke mælk nok til at gøre ham tilfreds og vi trives begge med amningerne.
Har du nogle råd til hvordan vi får putteseancen til at være bedre? Jeg drømmer jo lidt om, at kunne lægge ham i sin seng og sige godnat og han så kan falde i søvn af sig selv, ligesom hans søster altid har kunnet.
Med venlig hilsen
mor