Svær at putte til nat

13. marts 2017

Kategori:
Alder:
8 mdr.

Svær at putte til nat

Hej Helen.

Tak for dit svar på mit sidste sprøgsmål. Albert er nu 8 måneder.

Vi er kommet et stykke, men han er stadig utrolig svær at putte til nat. Jeg går ind i sove værelset kl 19-19.30 for at putte ham, her ammer jeg ham (ikke i søvn), hvis jeg straks ligger ham ned i hans seng, så sparker han med benene, puffer sutten ud, triller om på maven snakker, råber og til sidst skriger han, så det er ikke en særlig god løsning, derfor plejer han at ligge på amme puden som ligger over mine ben hvor han putter ansigtet ind til mig (han er ikke i favn) og det plejer jeg at kan få ham til at falde i søvn ved, men det tager typisk en time (nogle gange længere), men når jeg så ligger ham går ofte ikke længe så skriger han i vildens sky og jeg er igen nødt til at sidde sådan med ham.

Jeg ved du skriver, at man skal lægge dem, lige inden de falder i søvn, der hvor de næsten ikke kan holde øjnene åbne mere, og det har vi ogs¨prøvet en del gange, men det er som om, at når han rammer madrassen bliver han lysvågen.

Vi kan ikke få det til ...

Annonce

... at fungere med at ligge ned og amme, så det er ikke en løsning, at vi lægger os i sengen sammen .

Vores rytme ser sådan her ud nu
6.30/7 vågner
7.30 Morgenmad (grød)
9 ammes og puttes ud til lur
11/12 vågner fra lur (typisk kl 12)
Ammes lige efter lur og ca 30 min efter får han rugbrød samt noget grønt at sidde med i hånden og vand i kop
13.30/14 ammes og puttes til lur
16.30 ammes og får lidt frugt i hånden
17.30/18 aftensmad (det som vi får)
19/19.30 ammes og puttes til nat
23 ammes
Mellem 2 og 6 ammes en gang

Jeg ammer som du kan se stadigvæk en hel del, og det er simpelthen fordi min mælkeproduktion ellers falder alt for meget, vi har prøvet at skære ned, men nedløbet blev utrolig langsomt og der var slet ikke mælk nok til at gøre ham tilfreds og vi trives begge med amningerne.

Har du nogle råd til hvordan vi får putteseancen til at være bedre? Jeg drømmer jo lidt om, at kunne lægge ham i sin seng og sige godnat og han så kan falde i søvn af sig selv, ligesom hans søster altid har kunnet.

Med venlig hilsen
mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

14. marts 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Kold modermælkserstatning

Hej Helen Bare et kort spørgsmål fra mig denne gang. Min lille pige er nu...

12. marts 2024 | Sovevaner | 8 mdr.

Lære at sove uden bryst

Kære Helen Jeg skriver til dig med en bekymring i forbindelse med at jeg...

12. marts 2024 | Amning | 8 mdr.

Nedtrapning af amning ifb. opstart af arbejde

Kære Helen Jeg skriver til dig med to bekymringer i forbindelse med at jeg...

11. marts 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Afviser pludselig skemad

Kære Helen Min dreng er nu 6.5 måned gammel, og det er gået rigtig godt med...

5. marts 2024 | Sovevaner | 7 mdr.

Afhængig af sutten

Kære Helen Vi har brug for dit råd ift. brug af sut. Vores pige på 7...

Annonce

Viden om børn:

Kravle

De fleste børn begynder at kravle, når de er mellem 8-12 måneder gamle. Nogle børn kravler dog allerede i 6 måneders alderen, og andre børn springer kravlestadiet helt over.

Det er vigtigt, at barnet kravler, da det har stor betydning for barnets motoriske udvikling og kunnen senere i livet. Når barnet kravler styrkes armmusklerne, og barnet øver sig i at holde hovedet oppe og i at bevæge det frit i alle retninger. Det sker små rytmiske bevægelser i ryggen, som er vigtigt for at...

Læs mere i Babylex

Termin

Termin er betegnelsen for, hvornår man forventer at føde, når man er gravid.

Terminen fastsættes normalt til 40 uger efter man er blevet gravid. Termintidspunktet er således sluttidspunktet for graviditeten.

Man beregner normalt terminen efter første dag i den sidste menstruation.

Terminen bruges også til at vurdere, hvor langt du er henne i din graviditet. I løbet af graviditeten tæller man uger, således at man f.eks. siger at kvinder er 34+6 uger...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og sygdom, som giver dig ro og overblik, når dit barn har det dårligt.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen.

Jeg bliver nødt til at skrive igen, for at fortælle, hvor glad jeg er for at du har den her hjemmeside!

Det er så fantastisk at have et sted, hvor der er en faglig person, men også utroligt omsorgsfuld, som gider at høre og svare på alle de bekymringer og tanker man har som mor. :-D

Kærlig hilsen
Camilla, snart mor til to