Brev:
Sove ved bryst
13. marts 2017
Alder:
3 mdr.
Sove ved bryst
Hej Helen,
Min søn er 3,5 måned gammel, vi har indført putteritual ved lur og sengetid. Men han kan bedst falde i søvn ved bryst, hvordan fravænner man stille og rolig dette? Det er ikke et problem, men jeg ønsker heller ikke det bliver så han kun kan sove ved bryst (hvilket, jeg synes jeg ser små tegn på er ved at ske).
Om aftnen er det en del af vores ritual at han bliver ammet og der falder han roligt i søvn. Om dagen når han skal ud til lur forsøger jeg at se hvornår han er træt, amme ham, putte ham i barnevognsdragt og derefter amme inden han kommer over i vognen.
Men han har rigtig svært ved overgangen fra favn til vogn. Han vågner op så snart brystet bliver taget fra ham.
Skal jeg lade ham amme i længere tid og risikere at han falder helt i søvn eller fortsat tage ham fra når jeg mener han er døsig?
Med venlig hilsen
Kristina