Brev:
Fra slyngevugge til tremmeseng
9. marts 2017
Alder:
9 mdr.
Fra slyngevugge til tremmeseng
Kære Helen.
Jeg har et spørgsmål til dig ang. søvn.
Vi har en søn på 9 måneder som sover meget uroligt. Han er svær at få til at sove og han vågner ca. hver 1,5 time hele natten.
Han har siden han var ganske lille sovet i en slyngevugge, som simpelthen har været min redning. Hver gang han vågner får han sutten og så vugger jeg ham 10-15 nogen gange 30 min, hvorefter han sover igen. Som du nok kan tænke dig, så er jeg efterhånden meget udkørt og har på ingen måde det helt store overskud til, at tage yderligere mange flere vågentimer.
Sagen er nu den, at han er ved at vokse ud af slyngevuggen (junior str) og jeg tænker endvidere, han er ved at nå en alder, hvor han skal til at sove i sin tremmeseng. Det er endnu ikke lykkedes mig en eneste gang, at få ham til at sove andre steder, trods mange timers forsøg (udover barnevognen når den er i bevægelse). Det er som om han vågner op igen, hver gang han er lige ved at overgive sig til søvnen.
Jeg tænker også lidt, hvis det kommer til at tage en time at få ham til ro hver gang han vågner hele natten, så bliver det en umulig opgave at stå med, når jeg i forvejen er så tyndslidt og bagud på søvn.
Er der en god måde at gribe det an på?
Er der noget vi kan ændre så han bliver bedre til at sove? Jeg tænker ikke det er sundt for ham ikke at få sovet flere timer sammenhængende.
Håber du kan hjælpe en træt og lidt frustreret mor.
På forhånd tak.
Venligst M