Drømme og urolig søvn

24. februar 2017

Kategori:
Alder:
9 mdr.

Drømme og urolig søvn

Hej Helen

Håber du kan hjælpe os.

Vi har en meget aktiv lille dreng som desværre også er meget aktiv i søvne.
Vi har nu de sidste 3 mdr. kæmpet med nætterne, og har desperat brug for gode råd da jeg starter arb. om 3-4 uger.

Udfordringen er at han drømmer og kaster sig rundt i søvne, dvs. han vågner ikke op.
Han klynker i søvne, enkelte gange går det i sig selv men størstedel af gangene går det over i gråd og skrig i søvne.

Han sover ca. kl. 19 og er nem at putte tager ml. 10-20 min. inkl. putteflaske.
de værste nætter klynker han og ligger sig i mærkelige stillinger eller sætter sig op hver 30 min. hvor vi skal op og ligge ham til rette og give ham sut. indtil klynkeriet går over i skrig og han får en flaske ved 22-23 tiden.

så sover han gerne et par timer godt, og så klynker han igen hvilket kan tage en time med vuggen og nussen førend han falder til ro og sover roligt videre.
Vågner ved 5 tiden.

De værste nætter må vi sidde med ham i armene noget af natten. selv i vores arme giver han sig og skriger.

Enkelte nætter ...

Annonce

... tager vi ham ind i vores seng, men han ligger så uroligt at det er helt håbløst:) og det hjælper ikke på klynk eller gråd eller skrigene.

Han har sovet i egen seng fra han blev født og på sit eget værelse fra han var 6 mdr.
i dag er han 9.5 mdr.

Hvordan får vi ham til at sove roligt? Skal vi tage kampen og lade ham græde?
(han har aldrig fået lov at græde vi tager ham altid op, medmindre det er brok så kan han godt sidde lidt)

Har prøvet at gennemskue om det er fordi der er sket noget specielt i løbet af dagen eller for meget, men kan ikke finde en 100% sammenhæng.
Han er meget aktiv så han kræver også aktivering men synes ikke han bliver overstimuleret, fjernsynes kører sjældent i løbet af dagen, og om det er altid slukket ml. hans bad og putning så der er ro på.

Han sover formiddagslur og eftermiddagslur gnms. 1 time og 15 min. pr lur og aldrig efter kl. 16 så vækker jeg ham.
Han spiser godt i løbet af dagen.

Hvad skal vi gøre for at stoppe den her dårlige cirkel? Og hjælpe ham til at sove roligt?

På forhånd tak
Hilsen Josephine

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

27. marts 2024 | Udvikling | 11 mdr.

Rykker hår ud af hovedet

Hej Helen Min dreng bliver et år i april og han virker umiddelbar til at...

12. marts 2024 | Sovevaner | 8 mdr.

Lære at sove uden bryst

Kære Helen Jeg skriver til dig med en bekymring i forbindelse med at jeg...

12. marts 2024 | Amning | 8 mdr.

Nedtrapning af amning ifb. opstart af arbejde

Kære Helen Jeg skriver til dig med to bekymringer i forbindelse med at jeg...

5. marts 2024 | Sovevaner | 7 mdr.

Afhængig af sutten

Kære Helen Vi har brug for dit råd ift. brug af sut. Vores pige på 7...

12. februar 2024 | Sovevaner | 10 mdr.

Hvor meget skal min datter sove?

Hej Helen Jeg har en datter, som er 10 måneder gammel. Hvor meget skal hun...

Annonce

Viden om børn:

Udvikling - børn

Børns motoriske udvikling er forskellig, men du kan bruge følgende rettesnor:

1 mdr.: Barnet prøver at løfte hovedet fra underlaget, når det ligger på maven

2-3 mdr.: Støtter på underarmene og løfter hoved og bryst fra underlaget.

4 mdr.: Kan selv holde hovedet i siddende stilling. Begynder at trille rundt fra mave til ryg. Rækker ud efter ting.

5 mdr.: Hvis barnet får hjælp til at sidde op, vil det sidde med rank ryg og hovedet i fin...

Læs mere i Babylex

Stamceller

Vores krop er bygget op af celler og Stamceller er oprindelige celler, hvorfra kroppens andre celler udvikler sig. Stamceller findes i det tidlige fosteranlæg, i navlestrengsblod hos nyfødte og i knoglemarven. Man kan sige at stamceller er en umoden celle, der i princippet kan udvikle sig til en hvilken som helst celle i kroppen.

Der forskes i at kunne udnytte stamceller fra fostre, da fosterstamceller kan være et vigtigt led i at helbrede mange forskellige sygdomme.

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen.

Jeg vil lige sige mange tak for dit gode og præcise svar på mit spørgsmål om "Afbrudt søvn efter dagplejestart". Jeg fik lige præcis den vejledning, jeg manglede. Så tusind tak og fortsat god dag.

Kærlig hilsen
Victors stolte mor.