Brev:
Mælk om natten - 6 mdr.
18. februar 2017
Alder:
6 mdr.
Mælk om natten - 6 mdr.
Kære Helen
Mange tak for alle dine gode svar og tanker.
Sidst spurgte jeg til din holdning til 'godnat og sov godt', og vi har fuldstændig forkastet ideen. Vi havde bare behov for at høre vores egne tanker bekræftet af en ekspert :-)
Nu overvejer vi tvært imod samsovning for hele familien, da det er vores oplevelse, at børnene er mest trygge, når de sover sammen med nogen. I første omgang ser vi, om børnene vil/kan sove sammen.
Men vi vil gerne udfase natflaskerne, inden vi forsøger at lade storesøster og lillebror sove på samme værelse. Og nu vil jeg høre, om det er tid til at forsøge at undvære flasken midt på natten (typisk omkring kl 2/3)?
Og synes du, vi skal give den og bare give mindre ad gangen? Eller skal vi prøve at trække tiden mellem flaskerne lidt hver nat? Hvordan gør vi det bedst?
Det skal lige siges, at han er blevet rigtig god til at spise skemad. Han får morgengrød, frokostgrød eller - mos, frugtmos efter sin lange lur, mos til aften og så cirka 6 flasker i døgnet. Han får typisk en flaske kl 5/6, 9.30/10, 12.30/13, nogen gange også kl 16/17, kl 19.30/20, kl 23 og sidst kl 2/3.
Det er svært at sige, hvor meget han spiser af gangen. Men jeg vil tro, 1/2 - 1 dl.
Og så drikker han 100 - 220 ml MME pr flaske.
Skal jeg helt droppe flasken om eftermiddagen? Og den kl 2/3? For på den måde at forsøge at få ham til at spise endnu mere mad?!
Han får naturligvis også vand af kop (med tut), og det er han ret glad for. Mest fordi tutten er dejlig at bide i :-)
Kærlig hilsen
L