Mælk om natten - 6 mdr.

18. februar 2017

Kategori:
Alder:
6 mdr.

Mælk om natten - 6 mdr.

Kære Helen

Mange tak for alle dine gode svar og tanker.
Sidst spurgte jeg til din holdning til 'godnat og sov godt', og vi har fuldstændig forkastet ideen. Vi havde bare behov for at høre vores egne tanker bekræftet af en ekspert :-)

Nu overvejer vi tvært imod samsovning for hele familien, da det er vores oplevelse, at børnene er mest trygge, når de sover sammen med nogen. I første omgang ser vi, om børnene vil/kan sove sammen.

Men vi vil gerne udfase natflaskerne, inden vi forsøger at lade storesøster og lillebror sove på samme værelse. Og nu vil jeg høre, om det er tid til at forsøge at undvære flasken midt på natten (typisk omkring kl 2/3)?

Og synes du, vi skal give den og bare give mindre ad gangen? Eller skal vi prøve at trække tiden ...

Annonce

... mellem flaskerne lidt hver nat? Hvordan gør vi det bedst?

Det skal lige siges, at han er blevet rigtig god til at spise skemad. Han får morgengrød, frokostgrød eller - mos, frugtmos efter sin lange lur, mos til aften og så cirka 6 flasker i døgnet. Han får typisk en flaske kl 5/6, 9.30/10, 12.30/13, nogen gange også kl 16/17, kl 19.30/20, kl 23 og sidst kl 2/3.

Det er svært at sige, hvor meget han spiser af gangen. Men jeg vil tro, 1/2 - 1 dl.
Og så drikker han 100 - 220 ml MME pr flaske.

Skal jeg helt droppe flasken om eftermiddagen? Og den kl 2/3? For på den måde at forsøge at få ham til at spise endnu mere mad?!

Han får naturligvis også vand af kop (med tut), og det er han ret glad for. Mest fordi tutten er dejlig at bide i :-)

Kærlig hilsen
L

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

24. marts 2024 | Sovevaner | 5 mdr.

Sove på maven - 5 måneder

Hej Helen Jeg skriver, fordi vores datter er begyndt at trille om på maven,...

18. marts 2024 | Udvikling | 5 mdr.

Baby støtter ikke på benene?

Kære Helen Min dreng er nu 5 måneder gammel og jeg undrer mig over, at han...

16. marts 2024 | Kost og ernæring | 5 mdr.

Spiser min datter nok?

Hej Helen Jeg har en datter, der er født den 22. september 2023, så hun er 5...

14. marts 2024 | Sovevaner | 5 mdr.

Søvnbehov og fordeling

Hej Helen Jeg har en søn på 5 måneder, som næsten altid har haft en rigtig...

14. marts 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Kold modermælkserstatning

Hej Helen Bare et kort spørgsmål fra mig denne gang. Min lille pige er nu...

Annonce

Viden om børn:

K-vitamin til baby

Sundhedsstyrelsen (og WHO) anbefaler, at alle nyfødte babyer får K-vitamin lige efter fødslen. Dette gives som injektion i låret og er med til at forhindre indre blødninger. Når barnet har fået K-vitamin denne ene gang, skal det ikke gives igen.

Børn der ammes, får ikke ret meget K-vitamin via modermælken, og det betyder, at de har større risiko for K-vitaminmangel. K-vitamin dannes også i vores tarmsystem, og da nyfødte børn har et umodent tarmsystem, vil de ikke selv kunne...

Læs mere i Babylex

Ymer og ylette

Sundhedsstyrelsen fraråder, at børn under 12 måneder får ymer og ylette, da proteinindholdet er for højt.

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Allerførst: Endnu en gang bøjer vi os i støvet for dig og din fantastiske rådgivning! Du skrev, at vi nok hellere måtte se at få den der natflaske sendt på pension - trods vores ængstelse ved at røre ved barnets vaner. Det tog.... 3 minutter, og hvis vores dreng kunne tale, ville han sige: "Tusind tak, Helen, fordi du fik far og mor til at smide den der elendige flaske ud, for det er meget hyggeligere at sidde på skødet og fedte med en banan og få en nat-historie". Bagefter lægger han sig ned og sover fuldstændigt som vanligt. Det er jo top!!!

Mor til Jens på 13 måneder