Brev:
Dårlig spise og sovevaner
14. februar 2017
Alder:
6 mdr.
Dårlig spise og sovevaner
Kære Helen,
Nu skriver jeg igen pga. samme problem, nemlig min søns spisevaner og sovevaner.
Det bliver ikke bedre, jeg ved ikke om jeg skal helt opgive eller om det en dag bliver bedre. Han er 6 måneder nu, og bør sove mere igennem i løbet af natten, og i går nat sov han nærmest ikke, skal trøste ham, give ham flaske osv. for at han falder i søvn, men så vågner han en halv time efter. Det længste nattesøvn jeg fik i nat var 45 min i streg.
Kan se at han er igennem et tigerspring, hvilket kan forklare nogle af de vanvittig nætter og dårlig humør, han brokker sig non stop. Det har nu i en uge været meget slem… men vil sige at han alligevel er ret dårlig til at sove igennem, selvom han ikke er igennem tigerspring. Han blev vaccineret i torsdags, men går ud fra det ikke kan være årsagen på 4. dagen.
Han spiser kun én gang grød om dagen, nogle gange har han slet ikke lyst til at spise op, andre gange spiser han, men ikke den store begejstring. Jeg skal til at udforske andre grøntsager for at se om det er andet han har lyst til. Sutteflaskerne drikker han engang imellem om dagen… men igen det samme som sidst… han slatspiser. Han er bedre til at spise om natten.
Om aftenen får han en flaske kl 19, en anden kl 21, 01, 04 og 07. Ca. men tiderne variere, det er som regel hver 2,5 til 3 timer. I mellemtiden skal jeg vugge ham, vende ham på siden og shh af ham for at han falder i søvn. Han er meget urolig og kan slet ikke ligge selv, så brokker han sig.
Det samme med hans lur. Han har før hen godt kunne sove 2 timer. Nu er det højst 30 min så er han vågen igen.
Jeg ved slet ikke hvad jeg mere skal gøre, jeg går og håber på en mere ”normal” hverdag hvor jeg får mere end 45 min. Søvn i streg. Jeg føler at jeg snart ikke har mere tålmodighed, og det er mig alene med ham, så om natten er der ikke nogen der kan supplere. Jeg får ikke ro i hovedet hverken om dagen eller nat og det gør det sværere for mig.
Håber du har nogle gode råd, om søvn, eller om mad som måske kan hjælpe.
<3