Putning og vuggen - 4 mdr.

10. februar 2017

Kategori:
Alder:
4 mdr.

Putning og vuggen - 4 mdr.

Kære Helen.

Vi er for nyligt gået over til vores datters nattesøvn foregår i tremmeseng. Vi ændrede det fra slyngevuggen fordi den kun kunne være i stuen og Leonora var afhængig af at skulle vugges ca.halvanden time HVER aften for selv at kunne sove videre. Vi orkede det helt ærligt ikke mere :( Nu vugger jeg hende træt el.i søvn i mine arme på vores pilstesbold. Ligger hende altid ned efter ca.5 min og nogle gange er hun faldet i søvn inden og andre gange ikke, så går der lige 5 -10 min hvor hun ligger og putter lidt med sin nusseklud og vi giver hende sutten et par gange.

Skal jeg være urolig for hun bliver ...

Annonce

... afhængig af min vuggen? hun er en meget stor pige, der vil ikke gå mange måneder før jeg ikke kan vugge hende mere, får for ondt i ryggen. Og hendes far "må" ikke putte :( - det er kun mor der duer til putning og flaske i Leonoras verden :( Hvornår mon han kan få lov igen ?

Grunden til jeg vugger hende træt er fordi hun ligger for længe vågen, hvis jeg ikke gør, hun mosler rundt og taber sutten hele tiden og hun bliver hidsig hvis vi sidder og holder den inde for hende. Hun har yderligere brug for at bøvse godt af efter aftenflasken så den kan ikke hjælpe så meget i forhold til at få hende i søvn.

Med venlig hilsen
Katrine

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

Lære at drikke vand

Hej Helen. Jeg har en søn på 5½ måned, som er begyndt med skemad. Han får...

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

Annonce

Viden om børn:

Colostrum (råmælk)

Colostrum er navnet på den mælk der dannes i brystet umiddelbart efter fødslen. Dette kaldes også råmælk og alle kvinder vil danne råmælk, også selvom de føder for tidligt.

Råmælken er meget proteinrig og indeholder antistoffer som er med til at bekytte barnet mod sygdomme og beskytte imunforsvaret. Antistofferne beskytter mod sygdomme ved at beklæde tarmsystemet indvendigt, så bakterier mv. trænger ind i tarmen.

Colostrum er fed og gullig. Den kommer i små...

Læs mere i Babylex

Taktilsansen

Der er 3 sanser, som er fundamentet for barnets motoriske udvikling, og som er helt centrale for barnets evne til at bearbejde og bruge sine sanser og de sanseindtryk, som barnet møder i hverdagen: Det er vestibulærsansen, taktilsansen og den proprioceptive sans.

Taktilsansen kaldes også berørings- og følesansen. Den er vigtig for barnets kropsbevidsthed, og den gør, at vi kan mærke varme, kulde, smerte, tryk mm. Børn som har problemer med deres taktile sans, vil ofte ikke bryde...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusind tak for de altid fine og uddybende svar. De giver os ro på :)

Tak, fra en mor til 2