Brev:
Putteritual/Nattesøvn
9. februar 2017
Alder:
10 mdr.
Putteritual/Nattesøvn
Hej igen Helen.
Endnu engang tak for en god brevkasse.
Min dreng Nohr runder de 10 mdr. d. 18 februar, og vi har i mange måneder kørt det samme putteritual. Jeg kan mærke der sker en masse i øjeblikket, og vi er tvivl om vi skal ændre lift på ritualet.
Vores aften ser således ud:
18.00 Aftensmad
18.45 Bad, herefter hygge på puslebord og slutte af med en tegnefilm ( 15 min)
19.15/19.30 Godnat
Det vi oplever er at tegnefilm ikke siger ham det store mere, kan vi evt skifte det ud med en godnathistorie? og hvor kan så smide den ind henne?
Når han puttes sover han faktisk rigtig godt til en omkring 2-3 tiden ( der er selvfølgelig amning i mellem).
Herefter oplever jeg at han ligger og "græder/klynker" i søvne, han spjætter/sætter fra med benene, han vågner i længere tidsrum - og ja kan ikke finde ro.
Der er også situationer hvor det eneste sted han kan finde ro er ved mit bryst eller med brystet i munden.
Jeg er så træt, frygter også når jeg starter arbejde, men hvad skyldes dette?
Vi samsover med ham pt. så han er i vores seng grundet flytning. Han kan først sove i egen seng fra Maj.
Med venlig hilsen