Putteritual/Nattesøvn

9. februar 2017

Kategori:
Alder:
10 mdr.

Putteritual/Nattesøvn

Hej igen Helen.

Endnu engang tak for en god brevkasse.

Min dreng Nohr runder de 10 mdr. d. 18 februar, og vi har i mange måneder kørt det samme putteritual. Jeg kan mærke der sker en masse i øjeblikket, og vi er tvivl om vi skal ændre lift på ritualet.

Vores aften ser således ud:

18.00 Aftensmad

18.45 Bad, herefter hygge på puslebord og slutte af med en tegnefilm ( 15 min)

19.15/19.30 Godnat

Det vi oplever er at tegnefilm ikke siger ham det store mere, kan vi evt skifte det ud med en godnathistorie? og hvor kan så smide den ind henne?

Når han ...

Annonce

... puttes sover han faktisk rigtig godt til en omkring 2-3 tiden ( der er selvfølgelig amning i mellem).
Herefter oplever jeg at han ligger og "græder/klynker" i søvne, han spjætter/sætter fra med benene, han vågner i længere tidsrum - og ja kan ikke finde ro.

Der er også situationer hvor det eneste sted han kan finde ro er ved mit bryst eller med brystet i munden.
Jeg er så træt, frygter også når jeg starter arbejde, men hvad skyldes dette?

Vi samsover med ham pt. så han er i vores seng grundet flytning. Han kan først sove i egen seng fra Maj.

Med venlig hilsen

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

27. marts 2024 | Udvikling | 11 mdr.

Rykker hår ud af hovedet

Hej Helen Min dreng bliver et år i april og han virker umiddelbar til at...

12. marts 2024 | Sovevaner | 8 mdr.

Lære at sove uden bryst

Kære Helen Jeg skriver til dig med en bekymring i forbindelse med at jeg...

12. marts 2024 | Amning | 8 mdr.

Nedtrapning af amning ifb. opstart af arbejde

Kære Helen Jeg skriver til dig med to bekymringer i forbindelse med at jeg...

Annonce

Viden om børn:

Menstruation - efter fødsel

Det er meget forskelligt, hvornår menstruationen begynder igen efter en fødsel. Hos nogle kvinder kommer menstruationen allerede efter ca. 8 uger, men det er også helt normalt, at menstruationen først kommer et år efter, at du har født.

Hvis du ammer, vil det ofte udskyde din menstruation, så menstruationen først vender tilbage, når du begynder at trappe ned i antallet af amninger eller helt er stoppet. Men menstruationen kan vende tilbage på forskelligt tidspunkt, uanset om du...

Læs mere i Babylex

Zoneterapi

Zoneterapi er en alternativ form for behandling, som bruges i flere situationer.

Nogle oplever, at det virker smertelindrende under fødslen, og andre synes, det hjælper, når deres barn græder meget på grund af mavekneb eller lignende.

Zoneterapeuter findes mange steder. Hvis man ønsker at få zoneterapi under sin fødsel, kan man spørge på fødestedet, om en jordemoder kan tilbyde dette. Hvis man ønsker at bruge zoneterapi til sit barn, så skal man selv finde en...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen,

det er vist på tide at jeg skriver og siger tusind, tusind tak for alle dine råd og vejledninger! Det er jo super dejligt at have en som dig at henvende sig til med alle de spørgsmål der kommer op i forbindelse med at være forældre. Det har været en fantastisk stor hjælp at læse dine svar, ikke kun til mig, men også til andre forældre.

Jeg ved simpelthen ikke hvad jeg skulle have gjort uden din brevkasse – bare muligheden for at kunne stille de 'dumme' spørgsmål, er utrolig beroligende, for ikke at nævne at se at der er andre der ude som pusler med de samme problemer som jeg gør.

Så tusind tak for din hjælp!

Bedste hilsner
Mor til pige på 5 måneder